کد خبر : 72101

این شما و این بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر

این شما و این بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر

باورش خیلی سخت است ولی تیمی که فرهاد مجیدی بست و راهی لیگ 21 کرد حالا با اختلاف بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر است حتی بالاتر از تمام استقلال‌های پرستاره‌ای که خود مجیدی به عنوان کاپیتان جلوتر از همه بازیکنانش وارد زمین می‌شد.

به گزارش فوتبالی، این استقلال که فصل را بدون زوج هنرمند خط حمله‌اش یعنی شیخ دیاباته و مهدی قایدی، بدون ستون مرکز زمینش یعنی مسعود ریگی و بدون تنها هافبک بازیساز به درد بخورش یعنی فرشید اسماعیلی استارت زد، نتایجی در نیم‌فصل گرفته که استقلال مظلومی و قلعه‌نویی با جباری، نیکبخت، حیدری، رحمتی، طالب‌لو، آندو، کرار، برهانی، میداودی، اکبرپور، عنایتی، جان‌واریو، نکونام و بقیه نگرفته بودند. این 4 استقلال، بهترین‌های تاریخ لیگ برتر بودند و استقلال مجیدی در این فصل، بهترین‌شان که بر قله جلوس کرده است.

4/ لیگ پنجم با معدل 2.06

    این همان تیمی است که حسرت سال‌های دور از قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر را از بین برد. آن استقلال پر بود از ستاره: عنایتی، جباری، اکبرپور، کاظمی، قربانی، صادقی، نیکبخت و بقیه. استقلال لیگ پنجم نیم‌فصل اول را با 31 امتیاز و ثبت معدل2.06 امتیاز به پایان رساند. 9 برد، 4 مساوی و 2 باخت در نیم‌فصل اول لیگ پنجم ثبت شد با 21 گل زده و 6 گل خورده. این استقلال با 3 امتیاز برتری نسبت به تیم دوم، قهرمان نیم‌فصل شد و در پایان فصل هم با جام دور افتخار زد.

3/ لیگ اول با معدل 2.07

    آخرین استقلال مدل پورحیدری که درنهایت قهرمان نشد و روز آخر جام را به رقیب ازلی و ابدی داد. تیمی با حضور امثال خرمگاه، موسوی، نوازی، نیکبخت، بختیاری‌زاده، دین‌محمدی و بقیه. تیم پورحیدری نیم‌فصل را با گرفتن 27 امتیاز از 13 بازی و معدل 2.07 به پایان رساند. 8 برد، 3 مساوی و 2 باخت با آمار 25 گل زده و 13 گل خورده. این استقلال با 4 امتیاز برتری نسبت به تیم دوم قهرمان نیم‌فصل شد ولی درنهایت دستش به جام نرسید.

2/ لیگ یازدهم با معدل 2.11

بی‌تردید این پرستاره‌ترین تیم استقلال در تاریخ لیگ برتر بوده که به جام نرسید با حضور مجیدی، رحمتی، جباری، کرار، میداودی، برهانی، تیموریان، منتظری و بقیه. استقلال مظلومی از 17 بازی نیم‌فصل اول صاحب 36 امتیاز شد و معدل 11/2 امتیاز را ثبت کرد. آمار تیم کهکشانی آبی‌ها چنین بود: 11 برد، 3 مساوی، 3 باخت با 30 گل زده و 17 گل خورده. استقلال در این فصل با برتری 6 امتیازی نسبت به تیم دوم، قهرمان نیم‌فصل شد ولی نتوانست در پایان به جام برسد.

1/ لیگ بیست و یکم    

    ... و بالاخره استقلالی که تاریخ را جارو زد یعنی محصول درجه یک فرهاد مجیدی در این فصل. 10 برد، 5 مساوی و بدون باخت برای استقلال که معدل امتیازگیری را روی عدد عجیب و غریب 2.33 ثبت کرده است. حتی اگر رای کمیته انضباطی بشکند هم استقلال این فصل با 2/2 امتیاز از هر بازی بازهم در صدر قرار می‌گیرد با 24 گل زده و تنها 5 بار باز شدن دروازه. 3 امتیاز برتری استقلال با تیم دوم و قهرمانی نیم‌فصل و پایان فصلی که باید منتظرش ماند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها