کد خبر : 66473

تمام گزینه‌های مشترک پرسپولیس و استقلال را در بازار نقل و انتقالات بشناسید

تمام گزینه‌های مشترک پرسپولیس و استقلال را در بازار نقل و انتقالات بشناسید

سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات به مانند همیشه دنبال جذب گزینه های مشترک در بازار هستند.

به گزارش فوتبالی، با شروع فصل نقل و انتقالات تابستانی تمام تیمها به دنبال جذب بازیکنانی هستند که بتوانند نقاط ضعف خود را پوشش دهند.

طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره بازیکنان مورد نظر دو تیم محبوب پایتخت و باشگاههای بزرگ دیگر صورت گرفته و نکته جالب اینکه برخی بازیکنان، هم مورد توجه استقلال هستند هم پرسپولیس و در بازار شایعات، مدیران سرخابی برای جذب این نفرات، با یکدیگر وارد رقابت شده‌اند.

گزارش زیر نگاهی دارد به این بازیکنان:

سجاد شهباززاده

از آقای گل لیگ شروع کنیم. تا همین یک سال قبل، خیلی‌ها تصور می‌کردند دوران درخشش سجاد در لیگ برتر دیگر به پایان رسیده و این مهاجم هیچ‌وقت نمی‌تواند کیفیت گذشته‌اش را به دست بیاورد. سجاد اما فصل گذشته در سپاهان احیا شد و این فصل، بهترین مهاجم لیگ برتر بود. او با رکورد بسیار خوبی، آقای گلی لیگ برتر را از آن خودش کرد. در تمام ادوار لیگ برتر، فقط رضا نوروزی با 24 گل در یک فصل، عملکرد بهتری از این مهاجم داشته است. مهاجم سپاهان حالا با عملکردی که در لیگ بیستم به ثبت رساند مورد توجه سرخابی‌ها قرار گرفته است. برخی معتقدند او در پرسپولیس جانشین شهریار مغانلو خواهد شد و در صورتی که حضور مغانلو در سپاهان قطعی شود، شهباززاده شاگرد یحیی گل‌محمدی خواهد شد و با مربی‌ای کار خواهد کرد که اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی او دارد. برخی رسانه‌ها هم از حضور شهباززاده در لیست نفرات مدنظر مجیدی خبر داده‌اند و گفته می‌شود او بعد از چند سال دوری از استقلال، دوباره پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

سروش رفیعی

رفیعی زیر نظر محرم نویدکیا، دوباره به همان هافبک خلاق قبلی تبدیل شد و با 9 پاس گل، بهترین پاسور این فصل هم لقب گرفت. رفیعی نقش مهمی در تبدیل شدن سپاهان به بهترین خط حمله لیگ داشت و نمایش خوبش در ترکیب نایب قهرمان لیگ باعث شده که در بازار نقل و انتقالات به تیمهای مختلفی لینک شود. برخی خبرها از بازگشت احتمالی او به پرسپولیس است منتهی نزدیکان به این باشگاه معتقدند نام رفیعی در لیستی که یحیی گل‌محمدی به سمیعی داده نیست. اخباری هم درباره علاقه مجیدی به جذب این بازیکن مطرح شده و پرویز مظلومی عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرد که مجیدی در کنار مجید محبی به دنبال دو بازیکن سپاهان بوده که چون با این باشگاه قرارداد داشتند، باشگاه اصفهانی رضایتنامه آنها را برای استقلال صادر نکرده است. البته قرارداد رفیعی با سپاهان تمام شده و او بازیکن آزاد محسوب می‌شود و باید دید نهایتا چه تصمیمی برای فصل آینده خواهد گرفت

محمد دانشگر

مدافع یاغی آبی‌ها که در دو فصل گذشته رکورددار کنار گذاشته شدن از تیمش بوده در هفته‌های پایانی لیگ و به دلیل مصدومیت عارف غلامی به ترکیب اصلی تیمش برگشت. با توجه به اینکه غلامی حداقل تا چند ماه آینده دور از میادین خواهد بود، مجیدی امیدوار به حفظ این بازیکن است منتهی مدافع آبی‌ها به باشگاه استقلال پیغام داده که اگر تا 8 روز آینده مطالباتش را پرداخت نکنند، او قراردادش را فسخ خواهد کرد. طی روزهای گذشته این خبر در برخی رسانه‌ها منتشر شده که محمد دانشگر مورد توجه پرسپولیس قرار دارد و اگر یحیی گل‌محمدی نتواند علی نعمتی را جذب کند، سراغ مدافع استقلال خواهد رفت. دانشگر یکبار پیش از حضور در استقلال با پرسپولیس و حمیدرضا گرشاسبی به توافق رسیده بود اما نهایتا استقلالی شد.

ابوالفضل جلالی

مدافع چپ جوان و آینده‌دار تیم فوتبال سایپا که حالا تیمش لیگ یک سقوط کرده مانند ابتدای فصل گذشته باز هم مورد توجه سرخابی ها قرار گرفته است. او در نقل و انتقالات زمستانی در آستانه حضور در پرسپولیس بود اما این انتقال با مخالفت مدیران سایپا عملیاتی نشد و حالا او باز هم مورد توجه یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی قرار گرفته است. با توجه به جدایی محمد نادری و میلیچ از استقلال فرهاد مجیدی به دنبال جذب این بازیکن است تا خیالش بابت سمت چپ خط دفاعی تیمش راحت شود. یحیی نیز قصد دارد با خدمت گرفتن او یک ذخیره مطمئن برای آقایی و وحید امیری در تیمش داشته باشد و از او یک چپ پای مطمئن برای پرسپولیس بسازد.

رضا دهقانی

هافبک تیم فوتبال نساجی مازندران که پیش از این در سپاهان نتوانست موفقیت لازم را داشته باشد زیر نظر ساکت الهامی احیا شد و فصل خوبی را در نساجی پشت سر گذاشت. او که فصل آینده در نساجی نخواهد بود، دیگر بازیکنی است که در بازار شایعات به دو تیم محبوب پایتخت لینک شده است.

وینگر سابق تیم امید که در بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو موفق به گلزنی شده بود، هر چند در سپاهان فرصت هنرنمایی پیدا نکرد اما در نساجی نشان داد بازیکن توانمندی است و می توان روی قابلیتهای فنی او حساب ویژه‌ای باز کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها