کد خبر : 66354

استقلال حواسش به یزدانی و اسماعیلی باشد ؛ مشتری لیگ برتری دارند

استقلال حواسش به یزدانی و اسماعیلی باشد ؛ مشتری لیگ برتری دارند

نقل و انتقالات پیش فصل از امروز برای استقلال آغاز می‌شود و مدیران این باشگاه فارغ از هر نتیجه‌ای باید به دنبال تمدید قرارداد بازیکنانی باشند که از نظر فنی شرایط حضور در استقلال را همچنان دارند. این مأموریت ارتباطی با اینکه چه کسی سرمربی استقلال باشد نیز ندارد و برخی بازیکنان هستند که حضورشان را تمام مربیان تأیید می‌کند و مدیران باشگاه باید ابتدا به سراغ تمدید قرارداد با این دست بازیکنان بروند.

به گزارش ایران ورزشی، باشگاه‌های حرفه‌ای بازیکنان مورد نظر خود را در نقل و انتقالات به 3 گروه تقسیم می‌کنند که گروه اول جزو بازیکنان درجه یک محسوب می‌شوند و اگر مشکل اخلاقی یا اختلافاتی از این دست در میان نباشد، باید بدون تأیید سرمربی، قراردادشان تمدید شود تا در تور دیگر تیم‌ها گیر نکنند.

اکنون در استقلال سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، داریوش‌ شجاعیان، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری به پایان قرارداد خود رسیده‌اند و از این جمع تکلیف داریوش شجاعیان کاملاً روشن است و این بازیکن به طور قطع جایی در لیست فصل بعد ندارد. شجاعیان در فصل جاری به رغم آنکه از بند مصدومیت رها شد اما هرگز نتوانست از فرصت‌های پدید آمده نهایت بهره را ببرد و به بازیکنی کم اثر تبدیل شد. به همین دلیل باید جدایی او را قطعی دانست.

شیخ دیاباته نیز وضعیتی مبهم دارد. از طرفی با لغو قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی باشگاه می‌تواند بار دیگر قرارداد این مهاجم را تمدید کند و از سویی هم عملکرد این بازیکن در لیگ بیستم به حدی ضعیف بوده که باشگاه می‌تواند با ارائه ادله‌ای عذر این بازیکن را بخواهد اما با این وجود دیاباته جزو بازیکنان گروه اول محسوب می‌شود و باشگاه استقلال اگر می‌خواهد این بازیکن را همچنان در خدمت داشته باشد باید پیش از سفرش به فرانسه درباره فصل آینده با او به توافق برسد. اگر هم باشگاه تمایلی به ادامه همکاری ندارد که ماجرا کاملاً متفاوت است و باید هرچه زودتر جانشین این بازیکن معرفی و جذب شود.

در میان بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده به نظر می‌رسد مشکلی برای تمدید قرارداد حسینی، مطهری، رضاوند و حتی مسعود ریگی وجود نداشته باشد. نه اینکه این بازیکنان پیشنهادی نداشته باشند. اینطور نیست اما این بازیکنان معمولاً در نقل و انتقالات بیشتر به سمت استقلال گرایش دارند و احتمال تمدید قراردادشان بسیار زیاد است.

ماجرای فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی اما کاملاً متفاوت است. این دو بازیکن که هیچ قراردادی با استقلال ندارند با مدیران باشگاه در زاویه قرار دارند. شاید اگر حقوق آنها به طور کامل و سر وقت پرداخت می‌شد اکنون می‌شد با یک خوش حسابی قرارداد این بازیکنان را دوباره تمدید کرد اما پای چند تیم لیگ برتری هم در میان است و برای مثال شنیده می‌شود که سپاهان برای بازگرداندن یزدانی برنامه دارد و اسماعیلی هم علاوه بر پیشنهاد قطری که برایش آمده، از همین تیم پیشنهاد دارد. اینکه تصور کنیم این دو راهی تیم رقیب می‌شوند چندان با واقعیت‌ها همخوانی ندارد و بعید است با شایعات جزئی که این اواخر حول اسماعیلی و یزدانی چرخید، این دو راهی تیم رقیب شوند.

حضور اسماعیلی و یزدانی اما در تیم‌های متمول لیگ برتر از جمله گل گهرسیرجان و حتی تراکتور هرگز دور از ذهن نیست و این دو بازیکن که با بدقولی‌های مکرر مدیران باشگاه در دریافت مطالبات خود مواجه شده‌اند ممکن است تا قبل از اقدام مدیران باشگاه استقلال هر تصمیمی را اتخاذ کنند.

به هرحال باید به ماجرای یزدانی و اسماعیلی طور دیگری نگاه شود و مدیران باشگاه استقلال با شتاب به سمت تمدید قرارداد این بازیکنان بروند چون دیگر تیم‌ها نیز روی این دو بازیکن برنامه‌ریزی کرده‌اند و هرگز دور از ذهن نیست که ناگهان اتفاقاتی در نقل و انتقالات استقلال رخ دهد که برخلاف انتظار مدیران و یارگیران باشگاه استقلال باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها