کد خبر : 66249

آینده مبهم کریم باقری در پرسپولیس

آینده مبهم کریم باقری در پرسپولیس

اگر سری به فضای مجازی بزنیم یا با بازیکنان پرسپولیس صحبت کنیم، بدون شک تمام آنها متفق‌القول معتقدند حضور کریم باقری روی نیمکت این تیم، از جمله دلایل موفقیت سرخ‌ها است. مربی 48 ساله‌ای که کمتر در امور فنی دخالت می‌کند اما مانند یک مبصر تمام حرکات بازیکنان را خیلی ریز زیر نظر دارد و به محض مشاهده کوچکترین حاشیه، به شکلی جدی وارد عمل می‌شود و همه را آرام می‌کند.

به گزارش ایران ورزشی، شاید اگر به هواداران یا مدیران تیم‌های خارجی بگوییم در ایران فردی هست که با عنوان مربی، این حواشی را مدیریت می‌کند و البته آنچنان نقشی در امور فنی ندارد، متعجب خواهند شد اما فوتبال ایران و حواشی‌اش نشان داده که برای موفقیت، به مرد باتجربه‌ای چون کریم باقری احتیاج است چرا که با وجود فردی با درایت مثل کریم باقری، سرمربی و سایر اعضای کادرفنی با خیالی آسوده می‌توانند مباحث فنی را دنبال کنند و فقط به فکر مستطیل سبز باشند.

پر رنگ جلوه دادن نقش کریم باقری در پنج قهرمانی متوالی پرسپولیس، شاید در ظاهر مورد تأیید اعضای قبلی و فعلی کادرفنی این تیم نظیر برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی باشد اما این امکان هم وجود دارد که آنها چنین موضوعی را در خفا برنتابند. چون چنین حجمی از حمایت می‌تواند از نقش فنی آنها در رسیدن به این اهداف بزرگ بکاهد و این مسأله مورد قبول هیچ‌یک از سرمربیان نیست. نه تنها در ایران بلکه در هیچ کدام از تیم‌های ملی و باشگاهی در جهان.

الان چند هفته از پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان و کسب عنوان قهرمانی این تیم می‌گذرد. نه تنها این باشگاه در نقل و انتقالات کار خاصی انجام نداده، بلکه یکی از بازیکنان کلیدی به نام محمدحسین کنعانی‌زادگان هم جدا شده و پیراهن الاهلی قطر را پوشیده است. به کنعانی‌زادگان قطعاً باید بازیکنان دیگری را هم اضافه کرد. از جمله احمد نوراللهی که قراردادی ندارد و تعهدش به پرسپولیس تمام شده است.

به اینها حالا باید افشین پیروانی و کریم باقری را هم اضافه کنیم. دو مرد تأثیرگذار پرسپولیس در مسیر قهرمانی که قراردادشان به پایان رسیده و خبری هم از تمدید آن نیست. پیروانی سال‌ها به عنوان مدیر تیم فعالیت کرده و از محبوبیت بالایی نزد هواداران برخوردار است. او قرارداد ندارد و در این چند هفته فکری هم برای تمدید آن نشده که جای سؤال فراوان دارد.

کریم باقری نیز چنین شرایطی را تجربه می‌کند. مربی پرسپولیس که در تمام سال‌های اخیر یک پای موفقیت بوده اما مشخص نیست چرا برای تمدید قرارداد او مذاکره‌ای صورت نگرفته و مدیران پرسپولیس قدمی برنداشته‌اند. باقری که دو سه ماه قبل و با درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال، به کادرفنی تیم ملی اضافه شد، به گواه بازیکنان تیم ملی یکی از عوامل موفقیت ایران و صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 بود.

حالا و با توجه به اینکه مدیران پرسپولیس روزه سکوت گرفته و حرفی در این باره نمی‌زنند و البته مشخص هم نیست خودشان کارشان را در این باشگاه ادامه بدهند یا نه، مسئولان فدراسیون فوتبال به این فکر هستند تا به صورت تمام‌وقت بتوانند کریم باقری را در اختیار داشته باشند. موضوعی که با توجه به بازی‌های سخت تیم ملی در مقدماتی جام جهانی می‌تواند به سود اسکوچیچ باشد اما در سوی مقابل جدایی باقری از پرسپولیس قطعاً با واکنش منفی هواداران این تیم مواجه خواهد شد. هوادارانی که عرق و تعصب خاصی به نام باقری و همچنین پیروانی دارند و به اعتقاد آنها جدایی این دو می‌تواند پرسپولیس را متضرر کند.

گزارش از: امیر اسدی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها