کد خبر : 64557

فرهاد مجیدی امشب عدد 5 نشان می دهد؟

فرهاد مجیدی امشب عدد 5 نشان می دهد؟

اگر سپاهان تا قبل از بازی هفته پایانی مقابل استقلال 3 امتیاز دیگر از کف بدهد، آنگاه فرهاد مجیدی و شاگردانش از اقبال بیشتری برای رسیدن به رتبه دومی برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایران ورزشی، استقلال اکنون در موقعیتی است که اولاً نباید امتیازی از دست بدهد و در وهله بعد منتظر از دست رفتن امتیازات سپاهان در بازی‌های آتی باشد. سپاهان  در بازی با فولاد 2 امتیاز ارزشمند را از کف داد که این نتیجه بیش از پیش استقلال را به رسیدن به جایگاه دومی جدول امیدوار ساخته است اما این خوشبینی منوط به موفقیت ادامه‌دار استقلال در لیگ برتر است و آبی‌ها باید در شش بازی باقیمانده طوری جلو بروند که امتیازی از کف‌شان نپرد.

یکی از بازی‌های مهم و استراتژیک استقلال امشب در اراک برگزار می‌شود. این بازی هم از لحاظ نتیجه برای فرهاد مجیدی مهم است وهم از ابعاد دیگر، چرا که پای تقابل با علیرضا منصوریان در میان است. مردی که خود سال‌ها قبل سکان هدایت استقلال را به عهده داشت و هرگز دوست ندارد که به این زودی‌ها از میان گزینه‌های مربیگری استقلال خارج شود.

فرهاد با پیروزی احتمالی مقابل منصوریان هم جایگاه خودش را در این تیم محکم‌ترخواهد کرد و هم اینکه استقلال را به رتبه دومی در جدول لیگ نزدیک‌ترخواهد کرد. برای عبور از تیم آلومینیوم اراک اما لازم است سرمربی استقلال استراتژی مناسبی را در این میدان در پیش بگیرد و برای تمام دقایق این بازی برنامه داشته باشد. آلومینیوم در هفت بازی متوالی لیگ بدون شکست بوده و حریف سرسختی برای استقلال خواهد بود.

در نیمه دوم بازی با گل گهر، استقلال به تیمی ناهماهنگ و محتاط  که فاقد برنامه‌های هجومی است تبدیل شد. این وضعیت استقلال را در شرایط سخت تاکتیکی قرار داد و اگر سید حسین حسینی در چارچوب دروازه استقلال حضور نداشت، شاید بازی در نهایت با تساوی تمام می‌شد.

تکرار این شرایط  در بازی با آلومینیوم اراک که تیم بسیار دونده‌تر و جسورتری در قیاس با گل گهر سیرجان است، رهاورد خوشی برای استقلال به همراه نخواهد داشت و لازم است فرهاد مجیدی با تغییر تاکتیک خود مقابل منصوریان موازنه را برقرار کرده و با به اجرا گذاشتن یک بازی اقتصادی و کاملاً هوشمندانه به دنبال کسب پیروزی در این میدان باشد. چنانچه استقلال در این بازی هم برنده باشد، مجیدی می‌تواند رکورد پنج برد پی درپی را به نام خودش ثبت کند. آمار قابل توجهی که در هفته‌های آغازین حضور دوباره مجیدی در استقلال در حال رخ دادن بود. مجیدی زمانی که استقلال را از فکری گرفت، با پیروزی مقابل فولاد، پیکان (جام حذفی) و ماشین‌سازی، 3 برد ارزشمند را برای این تیم رقم زد اما او در بازی چهارم مقابل پیکان در لیگ برتر به تساوی رضایت داد. حالا مجیدی در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند رکورد بردهای پی درپی خود در استقلال را با پیروزی مقابل تیم منصوریان ارتقا ببخشد و به یک وضعیت با ثبات‌تر و ایده‌آل‌تر دست یابد. در بازی پنجشنبه شب، مجیدی از حسینی در چارچوب دروازه استفاده می‌کند. ‌‎دروازه‌بانی که در بازی‌های اخیر نشان داده برای بازگشت به روزهای اوج انگیزه دارد. در خط دفاع نیز حضور مرادمند، یزدانی و غلامی قطعی است. در پست هافبک راست نیز شانس دانشگر با توجه به وضعیت غفوری کم نیست. محمد نادری هم مانند بازی‌های آسیایی شانس بیشتری برای بازی در جناح چپ دارد. در خط میانی هم ریگی، رضاوند و مهدی‌پور حضور خواهند داشت و وظیفه بازی در خط آتش استقلال به دوش رمضانی و قایدی خواهد بود.

ارسلان مطهری هم اسلحه پنهان مجیدی در مقابل منصوریان خواهد بود. بدون شک مطهری نیز انگیزه زیادی مقابل منصوریان خواهد داشت و به دنبال گلزنی در این میدان خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها