کد خبر : 63977

نبود تکنولوژی بهانه جدید برای ندادن میزبانی به استقلال

نبود تکنولوژی بهانه جدید برای ندادن میزبانی به استقلال

لیگ قهرمانان آسیا به احتمال زیاد به طور متمرکز برگزار می‌شود و شانس کشور قطر نیز بسیار زیاد است.

به گزارش ایران ورزشی، در حالی که بعد از صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی گفته شد از سوی باشگاه استقلال نیز تلاش‌هایی در راستای اخذ میزبانی انجام شده و حتی برخی رسانه‌های سعودی نیز به این ماجرا پرداختند اما فقدان تکنولوژی VAR (کمک داور ویدئویی) باعث می‌شود تا شانس ایران برای کسب میزبانی به صفر برسد.

با توجه به اینکه قرار است بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی در شهریور ماه برگزار شود، خیلی بعید است که تا آن زمان بتوان این تکنولوژی را وارد ایران کرد. به همین دلیل شانس میزبانی تیم‌های ایرانی به صفر می‌رسد و باشگاه استقلال نیز باید در کشور ثالث رخ دررخ تیم الهلال عربستان قرار بگیرد.

اخیراً یکی از خبرنگاران سعودی نیز به نقل ماجرا پرداخته و اعلام کرده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بالا بردن کیفیت این رقابت به دنبال استفاده از کمک داور ویدئویی است. این خبر نیز خود اثبات کننده شانس بسیار پایین فوتبال ایران برای میزبانی از تیم‌های آسیایی است و به احتمال بسیار زیاد و با استناد به گزارش‌هایی که پیش‌تر نیز در این خصوص منتشر شد استقلال به احتمال فراوان باید خود را آماده رویایی با الهلال عربستان در کشور ثالث که ممکن است قطر باشد، کند.

با این وجود اما تصمیم گیران در فدراسیون فوتبال ایران باید تدابیری بیندیشند که این تکنولوژی هرچه زودتر وارد فوتبال ایران شود تا بهانه برای تعلق میزبانی به تیم‌های ایران از سوی تصمیم گیران کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شود.

شاید اگر مسئولان در فدراسیون فوتبال در این راستا جدی باشند بتوان در مراحل آتی از حق میزبانی ایران دفاع کرد اما اگر این تکنولوژی وارد فوتبال ایران نشود و با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مصر است در مراحل حساس لیگ قهرمانان حتماً از VAR استفاده کند، ایران مادامی که VAR نداشته باشد، نمی‌تواند میزبان این بازی‌ها باشد. هیچ بعید نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سال‌های آتی شرط دادن میزبانی به باشگاه‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را داشتنVAR تعیین کند که اگر چنین شود، فوتبال ایران نمی‌تواند در هیچ سطحی به میزبانی از قدرت‌های فوتبال آسیا بپردازد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها