کد خبر : 61792

تاکید پیشکسوت استقلال بر «تخصص» آسیایی این تیم

تاکید پیشکسوت استقلال بر «تخصص» آسیایی این تیم

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: نقش مهدی قایدی در صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان آسیا خیلی مهم و پررنگ بود.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص عملکرد استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: قبل از هر چیزی یک خسته نباشید و تبریک به بازیکنان، کادر فنی تیم و همه هواداران استقلال می‌‌گویم. همیشه می‌گفتند آسیا تخصص استقلال است و مشخص شد واقعا به همین شکل بوده و استقلال همیشه در قاره کهن زبانزد است. این تیم توانست از گروه سختی که به عقیده بیشتر کارشناسان دشوارترین گروه مسابقات بود، به عنوان تیم اول صعود کند.

وی افزود: تک ستاره‌ها همیشه در فوتبال تعیین کننده هستند. در بازی با الاهلی مهدی قایدی تفاوت‌ها را رقم زد و با خلاقیت خود استقلال را جلو انداخت و عامل موفقیت آبی‌پوشان شد. نقش قایدی خیلی پر رنگ‌ بود اما هرچه از زمان مسابقات گذاشت قایدی خسته‌تر شد.

ورمزیار تصریح کرد: در بازی اول مقابل الدحیل قطر بچه‌گانه مقابل حریف قطری سه امتیار را واگذار کردیم اما در بازی برگشت کادر فنی توانست بازی را مدیریت کند و با تک امتیاز صدرنشین گروه شد. تنها مشکل استقلال در این رقابت‌ها جابجایی زیاد مهره‌ها در ترکیب ثابت بود. بازیکنان از نظر آمادگی و بدنی دچار مشکل شدند و در بازی آخر خیلی جابجایی داشتیم، اما با  گلی که شیخ دیاباته به ثمر رساند حکم صعود استقلال امضا شد.

 

بازیکن پیشین استقلال در خصوص دیدار این تیم مقابل الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: احساس می‌کنم الهلال ثبات گذشته را ندارد و قدرت همیشگی خود را در این رقابت‌ها نداشت مگر اینکه با توجه به وقفه و فرصتی‌ که تا مرحله یک هشتم نهایی است، بتواند با جذب نفرات و مهره‌های جدید خود را تقویت کند. این الهلالی که من دیدم خیلی توانایی بالایی نداشت و قدرتمندتر از الدحیل نبود. با این حال در درجه اول خیلی حائز اهمیت است که شاکله تیم تا شروع مرحله بعدی حفظ شود. نقش مدیریت برای حفظ نفرات خیلی مهم است چراکه شاید بازیکنانی بخواهند جدا شوند و اینجاست که مدیریت بالاترین نقش را برای حفط بازیکنان خواهد داشت.

وی درباره عملکرد سایر تیم های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا  اظهار داشت: پرسپولیس عملکرد خوبی داشت اگر چه در گروه آسانی بود. فولاد هم می‌توانست یکی از تیم‌های صعود کننده باشد اما دیگر تیم‌های همگروهش، النصر عربستان و السد قطر در بهترین فرم بدنی و تاکتیکی قرار داشتند. شاید بی‌تجربگی بازیکنان فولاد باعث شد تیم جواد نکونام از صعود جا بماند. تراکتور هم تیم نسبتا خوبی بود و شانس هم با این تیم همراه بود و در دقایق پایانی مجوز حضور در مرحله حذفی را پیدا کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها