کد خبر : 63023

مهاجم استقلال بدون مجوز فرهاد مجیدی به مرخصی رفت

مهاجم استقلال بدون مجوز فرهاد مجیدی به مرخصی رفت

در تاریخ 31 اردیبهشت ماه بود که باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای درباره وضعیت شیخ دیاباته صراحتاً اعلام کرد که فرهاد مجیدی با مرخصی او مخالفت کرده و دیاباته حق سفر به فرانسه را بعد از بازی با صنعت نفت آبادان ندارد.

به گزارش ایران ورزشی، در آن اطلاعیه آمده بود: «شیخ دیاباته مهاجم استقلال به دلیل مصدومیت از زمان دربی تاکنون در محل تمرینات حاضر نشده و به فیزیوتراپی مشغول است. بر خلاف شایعات، این بازیکن نوتیسی به باشگاه نداده است. درخواست مرخصی دیاباته پس از بازی با صنعت نفت آبادان، به دلیل دوری او از تمرینات و شرایط بازی و نیاز به انجام تمرینات انفرادی از سوی او، از سوی آقای مجیدی و باشگاه استقلال تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته است.»

ساعاتی بعد از پایان بازی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان اما شیخ دیاباته ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد. این خبر ابتدا با تلاش برخی جریان‌ها از دید رسانه‌ها مخفی ماند اما بعد از اینکه مشخص شد هرویه میلیچ نیز به کرواسی رفته، کاشف به عمل آمد که دیاباته نیز ایران را ترک کرده تا مساعی برخی پنهان کردن این خبر ناکام بماند.

سؤال مهمی که بعد از سفر غیر منتظره شیخ به فرانسه ذهن را آزار می‌دهد این است که چرا باشگاه استقلال در حالی که فرهاد مجیدی تأکید کرده بود دیاباته در تهران بماند و به تمریناتش ادامه دهد تا به شرایط آرمانی بازگردد، با مرخصی او موافقت کرده است؟! آیا باشگاه استقلال نباید تدابیری را در نظر می‌گرفت که شیخ در تهران بماند و حرف سرمربی تیم به کرسی بنشیند؟!

دیاباته بعد از دربی تمرینات مناسبی را انجام نداد و از شرایط آرمانی کاملاً به دور بود و سرمربی استقلال که وضعیت این مهاجم را دیده بود، قصد داشت در این ایام که تمرینات تعطیل است تمرینات ویژه‌ای برای شیخ در نظر بگیرد تا این بازیکن به اوج آمادگی برسد و برای ادامه بازی‌ها که دشواری و پیچیدگی بسیاری دارد، آماده‌تر شود اما دیاباته راهی فرانسه شد و حالا هم مشخص نیست که چه زمان به ایران بازگردد.

با توجه به اینکه دیاباته هرگاه به فرانسه رفته و در زمان بازگشت تأخیر کرده و مهم‌تر اینکه هیچ تمرین سفت و سختی هم انجام نداده، این نگرانی وجود دارد که بعد از بازگشت به تهران نیز از آمادگی به دور باشد و نتواند در زمان باقی مانده تا شروع لیگ خودش را به فرم مطلوب و مد نظر سرمربی استقلال برساند.

آنچه باعث مخالفت مجیدی با سفر دیاباته شد، نگرانی بابت عقب افتادن از شرایط تمرینی است. هر چند که تمرینات استقلال به کلی تا هفته بعد تعطیل شده اما می‌شد در این ایام برای دیاباته تمرینات مجزایی تعریف کرد تا او عقب افتادگی نسبت به سایر بازیکنان را جبران کند اما سفر مهاجم مالیایی الاصل استقلال به فرانسه معادلات سرمربی استقلال را تا حدی به هم خواهد زد و او را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت.

حال اگر مشخص بود شیخ چه زمان به تهران برمی‌گردد می‌شد تخمین زد که در فرصت باقی مانده این بازیکن قادر به آماده‌سازی خود هست یا خیر اما آنقدر در مواجهه با سفر دیاباته مخفی‌کاری شده که نه درباره سفر او اطلاعاتی از سوی باشگاه استقلال به بیرون درز کرد و نه درباره زمان باگشتش!

به هر حال این همه تناقض در تصمیم‌گیری‌، تصویر زیبایی از باشگاه استقلال پدید نمی‌آورد. باشگاهی که در روز آخر اردیبهشت ماه صراحتاً اعلام می‌کند که سرمربی و مسئولان با سفر دیاباته مخالفند اما چند روز بعد مشخص می‌شود که شیخ ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده و رفته است. معمولاً گذرنامه بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها است و باشگاه می‌تواند به راحتی مانع سفر بازیکنان خود شود مگر اینکه مسئولی در باشگاه استقلال رأساً اجازه سفر دیاباته را داده باشد یا اینکه اساساً گذرنامه این بازیکن از ابتدا در اختیار باشگاه نبوده و بعد از اینکه شیخ راهی فرانسه شده، تازه خبرش به باشگاه رسیده باشد؟!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها