کد خبر : 62997

عجیب ولی واقعی؛ آرمان رمضانی مفیدتر از شیخ دیاباته در استقلال

عجیب ولی واقعی؛ آرمان رمضانی مفیدتر از شیخ دیاباته در استقلال

این روزها بسیاری از کارشناسان و حتی پیشکسوتان استقلال در حال انتقاد از شیخ دیاباته هستند. لحن نقدها روز به روز تندتر می‌شود و نمی‌توان به منتقدان حق نداد. حقیقت آن است که این شیخ، آن بازیکن درخشان فصل گذشته نیست.

به گزارش روزنامه گل، او در لیگ نوزدهم بسیار به کار استقلال آمد و حتی عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم را هم به دست آورد، اما امسال به جرات می‌توان گفت آرمان رمضانی هم از این بازیکن جلوتر است. بالاخره آرمان در آبادان یک گل سه امتیازی زد که همین کار هم از دست دیاباته بر نیامده است! شیخ در لیگ بیستم تنها دو گل برابر تراکتور به ثمر رسانده؛ در مسابقه‌ای که آبی‌ها آن را سه بر یک به سود خود به پایان بردند.

دیاباته یا نبوده، یا ضعیف بوده، یا مصدوم بوده و یا به فکر رفتن به مرخصی بوده است! این وضعیت برای بازیکنی که به دلار پول می‌گیرد و قراردادش اصلا هم پایین نیست، نمی‌تواند قابل قبول باشد. فوتبال زبان خاص خودش را دارد؛ بدون تعارف و بی‌‎رحمانه. اینجا خوب باشی، همه از تو تمجید خواهند کرد و اگر بد باشی، راه دفاعی برایت باقی نمی‌ماند. در مستطیل سبز نمی‌توان گنجشک را رنگ کرد و جای قناری جا زد. شیخ پارسال یک قناری خوش‌صوت بود، اما حالا با یک گنجشک فراری مواجه هستیم. با چنین شرایطی، تمدید قرارداد او نمی‌تواند به صلاح باشد.

بازیکن خارجی غیر از دستمزد دلاری، کلی هزینه اسکان در ایران را هم دارد که شامل اجاره خانه و ایاب و ذهاب می‌شود. اگر قرار است پولی به این منظور هزینه شود، این بودجه را باید برای بازیکنی بگذارند که بالاتر از استانداردهای فوتبال ایران باشد. دیاباته فصل گذشته چنین شرایطی را داشت، اما بازیکنی که این روزها می‌بینیم، چنان آش دهان‌سوزی نیست. با این اوصاف باشگاه و کادرفنی استقلال باید تصمیم دقیق‌تری در مورد ادامه همکاری با شیخ برای فصل بعد بگیرند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها