کد خبر : 62852

جانشین کمالوند از اروپا رسید

جانشین کمالوند از اروپا رسید

در روز‌های اخیر موضوع استخدام دستیار خارجی برای سرمربی استقلال مهمترین خبر در حوزه این تیم بود و همچنان از طریق رسانه‌ها به دقت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، پیرو جدایی فراز کمالوند از تیم استقلال و حضور در راس کادر فنی تیم سایپا گمانه زنی هایی درباره حضور یک دستیار جدید در تیم استقلال موجب شد تا اسامی مختلفی در این باره مطرح شود.

*پیروز قربانی تکذیب کرد!

یکی از این افراد "پیروز قربانی" کاپیتان اسبق استقلال و کمک مربی سایپا در ابتدای فصل بود که البته این موضوع خیلی زود تکذیب شد. اما در روزهای پس از شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن در لیگ برتر عنوان شد این مجموعه درصدد است تا یک مربی ایتالیایی و هموطن استراماچونی را به ایران آورده و در امور فنی از دانش وی استفاده کند.

*جبهه گیری باشگاه ها!

این خبر خیلی سریع با واکنش رسانه‌ها و به ویژه مسئولان دیگر باشگاه‌های لیگ برتری مواجه شد. اینکه در فصل نقل و انتقالات تابستانی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قانونی تصویب کردند که هیچ باشگاهی در لیگ برتر و لیگ دسته یک حق عقد قرارداد جدید با بازیکن و یا مربیان خارجی ندارد.این قانون به دلیل افزایش بی رویه قیمت ارز در کشور تا حدود 30 هزار تومان، همچنین انبوه شدن شکایت‌های رسیده از فیفا برای باشگاه‌های دسته برتری و دست یکی، تصویب و بلافاصله اجرایی شد. اما در این حدفاصل مدیران باشگاه استقلال مدعی شدند شیوه همکاری با مربی مدنظرشان با آنچه قانون مورد نظر تعیین کرده متفاوت است.

*مددی به همه اطمینان داد

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال در روزهای گذشته با اشاره به همین موضوع اعلام کرد در حال مذاکرات نهایی با مربی موردنظرشان هستند اما پس از کسب توافق نهایی هرگز برای کسب کارت مربیگری از سازمان لیگ اقدام نخواهم کرد و مربی مورد نظر روی نیمکت هم نخواهد نشست و این موضوع را دلیلی برای قانونمند بودن به خدمت گرفتن مربی جدید عنوان کرد. به این شکل که دستیار جدید سرمربی استقلال تنها در جلسات تمرینی حضور پیدا کرده و همراه با کادر فنی تمرینات گروهی تیم مطابق با تاکتیک اتخاذی برای بازی های پیش رو را زیر نظر بگیرد.

*کمک ویژه اسپانسر

در همین باره موضوع دیگری مطرح شد و آن شیوه عقد قرارداد برای پرداخت دستمزد به مربی مذکور بود چون به هر حال استقلالی ها باید از طریقی حق و حقوق مربی که به خدمت می گیرند را بپردازند.

در این ارتباط و از نزدیکان به باشگاه استقلال و منابع مطلع در وزارت ورزش شنیده شده که قرار است مربی مورد نظر توسط اسپانسر باشگاه به ایران آمده و قرارداد کاری برای دریافت حقوقش را هم مستقیماً و به جای باشگاه استقلال با شرکت اسپانسر باشگاه منعقد کند.

*پرداخت پول در 3 قسط

شنیده ها حاکی از آن است که رقم قرارداد این مربی از زمانی که به کشورمان وارد شود تا پایان آن ۳۰ هزار یورو است و قرار شده این مبلغ را در سه قسط ۱۰ هزار یورویی از اسپانسر باشگاه دریافت کند تا به این طریق، باشگاه استقلال هم از دانش فنی یک مربی خارجی در تمرینات استفاده کرده باشد و هم به قانون تصویب شده از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خدشه ای وارد نشود.

*مربی اروپایی در راه تهران

گفته می‌شود در روزهای تعطیلی تمرینات استقلال پس از بازی مقابل صنعت نفت آبادان، مراحل نهایی قرارداد با این مربی خارجی انجام و این فرد که ظاهرا اروپایی است از ابتدای دور جدید تمرینات استقلال به تهران بیاید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها