کد خبر : 51402

سبقت نکونام از فرهاد مجیدی / آخرین شنیده ها از مذاکره استقلال

سبقت نکونام از فرهاد مجیدی / آخرین شنیده ها از مذاکره استقلال

در حالی که برخی جریان‌های خبری از توافق تلفنی مجیدی با یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال پرده برداشته‌اند و مجیدی نیز برای حضور در استقلال ابراز تمایل کرده اما در روزهای آتی اتفاقات دیگری رخ خواهد داد و فضای باشگاه استقلال به سمت توافق با گزینه‌های دیگر پیش خواهد رفت.

به گزارش ایران ورزشی، حتی گفته شده مجیدی در مذاکرات تلفنی به برخی شروط نیز اشاره داشته است اما تصمیم‌گیران اصلی باشگاه استقلال به دنبال توافق با جواد نکونام هستند تا او را از فولاد به استقلال منتقل کنند. در حقیقت باید به ماجرا اینطور نگریست که نکونام به دلیل نتایج مطلوبی که در لیگ نوزدهم به دست آورد، جلوتر از مجیدی قرار دارد و تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال به دنبال استخدام او هستند. تنها مانع باشگاه استقلال برای به خدمت گرفتن جواد نکونام بند 2میلیاردی قرارداد نکو با باشگاه فولاد خوزستان است که باشگاه استقلال باید ابتدا فکری برای پرداخت حق انتقال نکونام کند و بعد برای به خدمت گرفتن این مربی وارد عمل شود.

 نکونام در قراردادی که با باشگاه فولاد خوزستان منعقد کرده، بند جدایی را قرار داده و باشگاه فولاد نیز برای او رقم 2 میلیارد تومان را تعیین کرده تا چنانچه باشگاهی خواستار او بود، این رقم را دریافت کرده و بعد رضایتنامه سرمربی خود را صادر کند. در واقع فاصله باشگاه استقلال با جذب نکونام همین 2میلیارد است و با توجه به توافق‌هایی که انجام شده بعید است باشگاه فولاد بتواند با جدایی جواد نکونام مخالفت کند. با توجه به تحرکات زیرپوستی در باشگاه استقلال برای جذب نکونام باید پروسه جذب فرهاد مجیدی را در حال حاضر منتفی دانست مگر آنکه نکونام منتفی شود. البته باشگاه استقلال بعد از نکونام گزینه دیگری را هم مد نظر دارد که در ردیف دوم اولویت‌های خود قرار دارد. چنانچه مذاکره با نکونام به بن‌بست بخورد باشگاه استقلال برای جذب محمود فکری وارد عمل می‌شود. در حقیقت باشگاه استقلال اولویت‌های خود را اینگونه نوشته است: جواد نکونام، محمود فکری و فرهاد مجیدی.

با توجه به اینکه نکونام همواره به دنبال مربیگری در استقلال بوده و طوری با فولاد خوزستان قرارداد منعقد کرده که هرگاه خواست با پرداخت 2 میلیارد تومان جدا شود، حضور او در استقلال قریب‌الوقوع خواهد بود. نکونام در سال‌های گذشته سیر رو به بالایی در مربیگری داشته و بسیاری او را از نظر تجربی گزینه بهتری در قیاس با دیگر نام‌ها که مطرح می‌شود می‌دانند. البته نه اینکه محمود فکری یا خود مجیدی فاقد شایستگی‌ها برای مربیگری در استقلال باشند اما جواد نکونام به دلیل برخورداری از شرایط ایده‌آل‌تر در مربیگری اکنون گزینه مطلوب‌تری در قیاس با دیگر نام‌ها به شمار می‌رود و باشگاه استقلال هم مصر است ابتدا با گزینه اول خود به توافق نهایی برسد.

درباره بازگشت مجیدی به باشگاه استقلال حتی شنیده می‌شد قصد دارد با کادری جدید قدم به مربیگری استقلال بگذارد و قرار بود مجید نامجومطلق هم از گروه همکاران او جدا شود. البته آقا مجید با پیشنهادی از لیگ یک مواجه بود اما در 24 ساعت گذشته نظر تصمیم‌گیران باشگاه استقلال به سمت جواد نکونام تغییر کرده و قرار است او در اولویت باشد و در روزهای آتی مذاکرات نهایی ادامه یابد. احتمالاً باشگاه استقلال نیز برای پرداخت رضایتنامه نکونام مشکلی نخواهد داشت. با توجه به اعداد و ارقامی که اخیراً درفوتبال ایران مطرح می‌شود، پرداخت 2میلیارد تومان هرگز مبلغ هنگفتی برای باشگاه استقلال نیست و بعید است که این مانع بزرگی در راه بازگشت نکونام به استقلال در قامت سرمربی باشد.

نکونام یک فصل و نیم در استقلال بازی کرد و روزی که علی فتح‌الله‌زاده او را به عنوان بازیکن به خدمت تیمش درآورد، گفت که شاه‌ماهی را به خدمت گرفته است. نکونام حالا در قامت سرمربی قرار است سکاندار تیمی شود که از کودکی عاشقش بود. بی‌شک اگر جواد در استقلال موفق شود به مردی محبوب‌تر در این باشگاه تبدیل خواهد شد و باید دید که این انتقال در روزهای آتی انجام می‌شود یا خیر. نکونام اکنون در حال رایزنی با فولادی‌ها است تا رضایت آنها را به دست آورد اما باشگاه استقلال نیز باید هزینه حضور او در استقلال را به فولاد خوزستان بپردازد.

گزارش از: حمیدرضا عرب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها