کد خبر : 5120

بحران کمبود معلمان مقطع ابتدایی در کمین نظام آموزش کشور

بحران کمبود معلمان مقطع ابتدایی در کمین نظام آموزش کشور

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در آینده نزدیک با کمبود معلم در مقطع ابتدایی روبرو خواهد شد گفت: دولت و مجلس باید برای جبران کمبود معلم در مقطع ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: کمبود معلم و نیروی انسانی یکی از چالش‌های جدی آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان کشور در سال های آینده سیر صعودی دارد اضافه کرد: از این رو تعداد معلمان در مقطع ابتدایی باید در آموزش و پرورش کشور افزایش یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدام این وزارتخانه برای جبران کمبود معلم در سال‌های آینده در مقطع ابتدایی گفت: افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان یکی از راهکارهای این مهم بود که در آموزش و پرورش آغاز شد.

حکیم زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت بیشتری اقدام به پذیرش دانشجوی جدیدالورود کرده است خاطرنشان کرد: کاهش زمان فراغت از تحصیل دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور می‌تواند به جبران کمبود معلم در مقطع ابتدایی کمک کرده و آموزش و پرورش از این دانشجو معلمان در کلاس‌های درس استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این مهم تنها بخشی از نیاز آموزش و پرورش به معلمان دوره ابتدایی را حل می‌کند اضافه کرد: از این رو نیاز است تا دستگاه‌های بیرونی نیز توجهی ویژه برای جبران کمبود نیروی انسانی در کلاس‌های درس مقطع ابتدایی داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای جبران کمبود معلم در مدارس مقطع ابتدایی نیاز است تا سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و نیز مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه بورزند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها