کد خبر : 3637

یک بار برای همیشه مشکلات فرهنگیان را با بودجه مناسب حل کنیم

یک بار برای همیشه مشکلات فرهنگیان را با بودجه مناسب حل کنیم

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مشکلات آموزش و پرورش را ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی مسئولان به آن و حل مشکلات این وزارت‌خانه را نیازمند عزم ملی و اختصاص بودجه مناسب دانست.

قلی الله‌قلی‌زاده در گفت‌وگو با پانا گفت: «مشکلات آموزش و پرورش به دلیل بی‌توجهی و کم‌توجهی مسئولان به آن است، وقتی هر سال بودجه آموزش و پرورش با کسری بسته می‌شود توقع دارید مشکلات آموزش و پرورش حل شود؟ طبیعی است که حل نمی‌شود.»

او ادامه داد: «وقتی کسی فراغت ذهنی نداشته باشد چطور ممکن است به آینده‌سازان مملکت آموزش دهد و آن‌ها را تربیت کند، مسلم است که بخشی از ذهن و وقت آنها درگیر مسائل معیشتی است. این تنها مشکل آموزش و پرورش نیست، بلکه یکی از مشکلات و شاید مهمترین آن‌ها باشد. آموزش و پرورش با امکانات مالی مناسب و نیروهای فرهیخته می‌تواند انتظارات و توقعات را برآورده کند.»

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: «در شرایط فعلی وقتی آموزش و پرورش برای پرداخت دستمزد نیروهای خود با مشکل مواجه است، طبیعی است که در حوزه‌های دیگر هم مشکل پیش می‌آید. البته خدا را شکر که خیرین وارد حوزه عمرانی و مدرسه‌سازی شده‌اند و به آموزش و پرورش کمک می‌کند.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران گفت: «ساختار بودجه‌ریزی کشور و ساختار اداری و اجرایی مشکل دارد، وقتی در کل کشور مثل گوشت قربانی اعتبارات را توزیع می‌کنیم، به هیچ جایی نمی‌رسیم. اکنون پروژه‌هایی داریم که 20 سال از عمر کلنگ‌زنی آنها گذشته است و هنوز بهره‌برداری نشده‌اند و عمر مفید آن پروژه هم گذشته است.»

قلی‌زاده حل مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند یک عزم ملی از سوی دولت و مجلس دانست و گفت: «اینها باید یکبار برای همیشه با توجه به اولویت‌بندی‌ها، بودجه مناسب را اختصاص دهند.»

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها