کد خبر : 43064

هفته آینده آغاز ثبت نام وام ۲ میلیونی برای صاحبان مشاغل بی ثبات

هفته آینده آغاز ثبت نام وام ۲ میلیونی برای صاحبان مشاغل بی ثبات

وزیر کار از اعطای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی به دو میلیون نفر از صاحبان مشاغل بی ثبات خبر داد.

محمد شریعتمداری  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه دیدار معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: نمی‌توان از نقش فوق العاده جامعه کارگری به عنوان ستون فقرات تولید در کشور چشم پوشی کرد؛ کسانی که در این ایام در کنار مجاهدان راه سلامت با استحکام و ایستادگی خود در معادن و صنایع کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف خطوط تولید را حفظ کردند.

شریعتمداری همچنین بیان کرد: از هفته آینده ثبت نام سامانه «کارا» از کارگاه‌هایی که دارای محدودیت بوده و جزو ۱۳ رسته شغلی هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از کرونا لطمه خورده اند، آغاز خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وزارتخانه‌های ذیربط این مشاغل از جمله وزارتخانه‌های ارشاد، صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی درخواست‌های این مشاغل در سامانه کارا را تایید مجدد خواهند کرد تا در نهایت همه این اطلاعات با پایگاه اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی تطبیق داده شود. به این ترتیب این تسهیلات ۱۲ درصدی با دقت بالایی به واحد‌های تولیدی پرداخت خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه علاوه بردولت، نهاد‌هایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز حمایت‌هایی را انجام دادند، ادامه داد: فهرست برخی از کارگرانی که با شهرداری‌ها در تماس بودند دریافت شد و حمایت از افرادی که باید بالاتر از یک میلیون تومان دریافت کنند را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود به حدود ۲ میلیون نفر از این افراد مانند دستفروشان، رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نبوده اند وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی پرداخت کنیم که البته منابع این تسهیلات هم پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها