کد خبر : 38929

و ناگهان همه برای پرسپولیس باختند!

و ناگهان همه برای پرسپولیس باختند!

حریفان پرسپولیس تا همین هفته که هنوز یک‌سوم فصل باقی است، همگی در زمین و جدال رودررو و مستقیم مغلوب سرخ‌ها شده‌اند و حرفی برای گفتن نداشته‌اند.

به گزارش خبرورزشی، سرخ‌ها با غلبه بر یکی دیگر از جمع «BIG۶» یا مدعیان سهمیه و جام (پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و فولاد) با عملکرد قاطعانه و نتیجه ۳ بر یک حالا فقط فولاد را در تهران پیش رو دارند و در همین هفته سپاهان مساوی کرد، استقلال و تراکتور هم باختند و نتیجه بازی یک‌شنبه نقش جهان هم رسماً اعلام شد تا ناگهان اختلاف سرخ‌ها در صدر با تیم دوم دورقمی شود!

و در این شرایط مدیران و مربیان و بازیکنان تیم‌های مغلوب شروع به مصاحبه کردند تا زبان، کمبود عمل را جبران کند و چه توجیهی بهتر از بهانه «مهندسی» در روز مهندس!

این هفته نوار برد‌های شاهین هم پاره شد. گل‌گهر کار بزرگی کرد و نساجی هم بیرون خانه جوری برد که انگار همه مشکلات به خاطر مهاجری بود! پیکان هم روند نزولی را ادامه داد و در قعر جایش را برای سقوط محکم‌تر کرد و با توجه به برد پارس جنوبی جم حالا سایپاست که احساس خطر می‌کند.

تیم هفته: گل‌گهر سیرجان

با تقدیر از نساجی و پیروزی قاطعانه ۳ بر صفر در تبریز مقابل ماشین‌سازی که با فکری به دست آمد، عنوان بهترین تیم شایسته گل‌گهر است. سیرجانی‌ها در خانه استقلال مدعی را بردند. تیمی که با فرهاد مجیدی تا همین چند روز قبل باخت نداشت و بلافاصله بعد از باخت آسیایی در لیگ هم شکست خورد تا از کورس مدعیان فاصله بگیرد. گل‌گهر یک فرصت عالی را توسط شاکری از دست داد.

مربی هفته: محمود فکری (نساجی)

رضا مهاجری- همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود- بارش به مقصد نرسید و نتوانست با مدیران نساجی ادامه دهد. جانشین او بچه خود مازندران و با سابقه حضور در استقلال، خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها تیم را جمع و جور کرد و البته خوش‌شانس هم بود که به ماشین‌سازی بحران‌زده خورد. در کنار کار بزرگ نساجی می‌توان از هومن افاضلی (پارس) و مجید جلالی (گل‌گهر) هم یاد کرد.

بازیکن هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)

از وقتی گل‌محمدی آمد، همه دنبال ستاره تیم کالدرون بودند و اینکه چرا چنین افت وحشتناکی داشته، اما برابر شهرخودرو ترابی دوباره همانی شد که باید. او پاس گل اول را داد و سپس نیمه دوم و در حالی که شهرخودرو با یک گل به بازی برگشته بود، با یک فرار به عمق و گرفتن یک پنالتی- که خودش هم عالی آن را به تور دروازه رحمتی چسباند- کار مهمان را یکسره کرد و ۳ امتیاز حیاتی را در حساب پرسپولیس نگه داشت.

پدیده هفته: رضا دهقانی (نساجی)

در میان جوانانی که این فصل در لیگ نوزدهم خوش درخشیده‌اند، این وینگر جوان نساجی، این هفته کاری کرد کارستان. او در تبریز و دیدار بیرون از خانه در هر نیمه یک پاس گل داد تا خیال محمود فکری بابت این ۳ امتیاز راحت و به بقا بسیار امیدوارتر شود. دهقانی و شجاعی دو وینگر خوش‌آتیه مازندرانی‌ها هر دو در این بازی عالی کار کردند.

گل هفته: بشار رسن (پرسپولیس)

مهدی رحمتی بدون تردید بهترین سنگربان تاریخ لیگ برتر و یکی از ۵ دروازه‌بان بزرگ فوتبال ماست که اگر به اختلاف نمی‌خورد و ۲ جام جهانی و ۲ جام ملت‌ها را از دست نمی‌داد، امروز رکورددار تیم ملی بود. او در تمام ۱۹ دوره لیگ حاضر و همیشه ستاره بوده، اما این هفته در آزادی از هافبک عراقی سرخ‌ها گلی خورد که حتماً تا ابد فراموش نخواهد کرد. گل پاتوسی به شاهین هم دیدنی بود.

دروازه‌بان هفته: مهرداد بشاگردی (گل‌گهر)

فوتبال با همین اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی زیباست. میلاد فراهانی سنگربان اصلی گل‌گهر حساس‌ترین بازی فصل را از دست می‌دهد تا فرصت به بشاگردی باتجربه برسد. کسی که در هیچ تیمی تا امروز به حقش نرسیده و او آمد و برابر استقلال ستاره‌ای شد درخشان. این هفته ماکسیم- سنگربان شاهین- مثل ۲ هفته قبلی عالی بود و یک گل غیر قابل مهار او و تیمش را تسلیم کرد. رادوشوویچ هم بی‌نظیر بود، مسعود پورمحمد هم نمره قبولی گرفت.

سوژه هفته: باخت در فوتبال، برد در مصاحبه!

حریفان پرسپولیس تا همین هفته که هنوز یک‌سوم فصل باقی است، همگی در زمین و جدال رودررو و مستقیم مغلوب سرخ‌ها شده‌اند و حرفی برای گفتن نداشته‌اند. سپاهان که دور رفت در آزادی برد، دور برگشت ترجیح داد در خانه خودش به زمین نرود. شهرخودرو و تراکتور هم بعد از برد دور رفت بازی برگشت را باختند و هر ۳ بعد از بازی ناگهان جلوی دوربین و میکروفون‌ها یاد روز مهندس افتادند! این هفته قضیه از «چیپ» به «چندش» رسید...

تیم منتخب هفته ۲۱

مهدی نظری/ نساجی

شهریار مغانلو/ پیکان

وحید امیری/ پرسپولیس

آیاندا پاتوسی/ فولاد

طالب ریکانی/ صنعت نفت

مهدی ترابی/ پرسپولیس

فرشاد فرجی/ شهرخودرو

میلاد باقری/ پارس جنوبی

علیرضا ابراهیمی/ گل‌گهر

مهدی ترکمان/ سپاهان

مهرداد بشاگردی/ گل‌گهر

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها