کد خبر : 30687

رتبه بندی معلمان قطعی است

رتبه بندی معلمان قطعی است

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان قطعی است و اعتبار لازم برای آن پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما معتقدیم تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت مؤثر خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست. امروز به دلیل شرایط خاص جامعه و سرعت پیشرفت علم باید با جدیت به بحث تربیت پرداخت و این ارتباط را حفظ کرد در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شویم.

وی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید و پیشنهاد استخدام معلمان حق التدریسی اشاره کرد:  ما برای رفع کمبود معلم روش‌های مختلفی داریم که بخشی از آن از طریق اضافه تدریس معلمان رسمی موجود تامین می‌شود. در جایی که کمبودهای ما از این طریق جبران نشود قانون اجازه داده تعدادی از مربیان پیش دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سواد‌آموزی و معلم حق التدریس را تبدیل وضعیت کنیم. برای این کار تمام اینها در نظر گرفته شده تا بر اساس نیاز به کار گرفته شوند.

حاجی میرزایی درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان قطعی است و اعتبار لازم برای آن پیش بینی شده است. به محض اینکه در دولت تصویب شود اجرایی خواهد شد.

وی درباره کاهش انواع مدارس گفت: ما در حقیقت همین دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی را داریم. آن مدارسی که غیردولتی است در یک دوره‌ زمانی خاص بنا به اقتضائات موجود  ایجاد شده است. بنابراین می‌توان برای حذف هر کدام از انواع مدارس غیردولتی که شرایط استفاده از آن منقضی شده است اقدام کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها