کد خبر : 29893

راز سیوهای دیدنی علیرضا بیرانوند در ضربات پنالتی! (تصاویر)

راز سیوهای دیدنی علیرضا بیرانوند در ضربات پنالتی! (تصاویر)

بدون شک علیرضا بیرانوند اکنون برترین و آماده‌ترین دروازه‎بان فوتبال ایران است که حضورش در درون هر دروازه‌ای قدرت و اطمینان کامل را می‌تواند به تیمش ببخشد.

به گزارش ورزش 11 - علیرضا بیرانوند سوپراستاری که حالا کاندید دریافت جایزۀ رویایی AFC در سال 2019 نیز شده است، اعتباری وصف‌نشدنی را برای خود حاصل کرده است.

از گم‎‌نام‌ترین مهاجمان گرفته تا بزرگ‌ترین‌ها، در برابر او دچار اضطراب و دلشوره می‌شوند و عملاً باز کردن دروازۀ او تبدیل به یک معجزه برای رقبا شده است تا هیولای پرسپولیسی تیم ملی، شگفت‌انگیزترین واکنش‌ها را در حساس‌ترین صحنه‌ها از خود برجای بگذارد.

بیروی دوست داشتنی در دیدار برابر کامبوج نیز، موفق شد ضربۀ پنالتی حریف را به زیبایی هرچه تمام‌تر مهار کند تا عملاً خود را به شخصیت پنالتی‌گیر‌ترین سنگربان فوتبال ایران و حتی آسیا نزدیک کند و عملاً بازکردن دروازۀ او از روی نقطۀ پنالتی ناممکن باشد.

اما بیرو چگونه می‌تواند بدین شکل زیبا و مطمئن ضربات پنالتی رقبا را مهار کند؟! بی‌شک که دستان امن و هوش و واکنش‌ها سریعش از دلایل این سوپرواکنش‌ها محسوب می‌شود، ولی کلیدی‌ترین نکتۀ این ماجرا در سیوهای پنالتی او نهفته است!

بیرانوند تاکنون در 4 صحنۀ بزرگ موفق شده است پنالتی رقیب را مهار کند که در این 4 صحنه، از راز بزرگ او پرده‌برداری خواهیم کرد:

1_ مهار پنالتی کریستیانو رونالدو (جام جهانی 2018 روسیه): بیرو در این صحنه توپی را در صحنه‌ای بین المللی مهار می‌کند که به سمت راست دروازه شلیک شده و ضربه‌ای کم ارتفاع محسوب می‌شود.

 مهار پنالتی کریستیانو رونالدو
مهار پنالتی کریستیانو رونالدو

2_ مهار پنالتی المهائوری (جام ملت‌های آسیا 2019): یکی زیباترین سیوهای پنالتی بیرانوند مربوط به این صحنه است که امتیاز فنی بسیار بالایی را در آن کسب کرده است؛ بیرانوند با قوس دادن به بدن خود و دستان مطمئن و بسیار کشیده‌اش ضربۀ محکم و متمایل به گوشۀ سمت چپ دروازه را به بهترین شکل ممکن، راهی کرنر می‌کند.

 مهار پنالتی المهائوری
مهار پنالتی المهائوری

3_ مهار پنالتی علی کریمی (دربی 90 برابر استقلال): تاریخی‌ترین سیو بیرانوند در روزمۀ باشگاهی‌ وی، این صحنه به حساب می‌آید، صحنه‌ای که بسیار مشابه به ضربۀ المهائوری بود و به سمت چپ دروازۀ بیرو زده شد تا ارتفاع پایین توپ در  مختصات دروازۀ بیرو، کار مهار را برای او آسان‌تر کند.

 مهار پنالتی علی کریمی
مهار پنالتی علی کریمی

4_ مهار پنالتی کامبوج (مقدمانی راهیابی به جام جهانی 2022): در این صحنه نیز مشابه ضربۀ پنالتی علی کریمی و کریستیانو رونالدو به سوی دروازۀ بیرو شلیک شد تا این سنگربان مطمئن باز هم با شیرجه زدن به سمت راست دروازۀ خود، آن را مهار کند و دومین پنالتی سیو شده به سمت راست دروازۀ او (از زوایۀ مهاجم) و سمت چپ خود (از زاویۀ دید دروازه‌بان) به یک شکل واحد رقم خورده باشد.

 مهار پنالتی کامبوج
مهار پنالتی کامبوج

* با بررسی این 4 صحنۀ کلیدی می‌توان دریافت که در تمامی سیوهای پنالتی بیرو، یک نقطۀ اشتراک وجود دارد و آن چیزی نیست جز ارتفاع پایین توپ و برابر بودن آن با شیرجه‌های زمینی این سنگربان بزرگ! بیرانوند در هر 4 صحنه توپ‌هایی را سیو کرده که ارتفاع چندانی نداشته‌اند و به اصطلاح مرسوم به سه کنج دروازه شلیک نشده‌اند و از ارتفاع چندان زیادی برخوردار نبوده‌اند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها