کد خبر : 11946

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت؟ شنبه 11 اسفند

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت؟ شنبه 11 اسفند

در نخستین روز هفته قیمت دلار، طلا و سکه با افزایش نسبی در نرخ‌های بازگشایی نسبت به نرخ‌های نهایی آخر هفته همراه بود. در معاملات ابتدایی قیمت‌ها اندکی بالاتر رفت اما با نزدیک شدن به ظهر، بازار مجدداً وارد مدار نزولی شد. سکه در میانه کانال ۴.۶ میلیون تومانی، دلار در میانه کانال ۱۳ هزار تومانی و طلای آبشده در میانه کانال ۱.۸ میلیونی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز ، انتهای هفته گذشته بازار طلا و ارز تهران با کاهش قیمت‌ها مواجه شد اما از عصر روز پنجشنبه و نیز در معاملات غیررسمی روز جمعه، نرخ‌ها دوباره افزایش یافتند. بر همین اساس صبح روز شنبه 11 اسفند‌ماه بازار طلا و ارز با نرخ‌های جهش‌یافته بازگشایی شد. با آغاز معاملات قیمت‌ها مقداری بالاتر رفتند اما از ظهر و همزمان با اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو، قیمت‌ها وارد روند نزولی شدند.

عصر پنجشنبه نوسان‌گیران از دو فاکتور برای ایجاد جو افزایشی در پشت خط‌های معاملاتی استفاده کردند. اولین خبری که در کانال‌های معاملات بازنشر شد، اظهارات منتسب به یکی از مقام‌های سیاسی بود که از نگاه معامله‌گران امکان تصویب لایحه پالرمو را قوی نمی‌دانست. در این میان، اتفاق مهم‌تری که توجه نوسان‌گیران را به خود جلب کرد، مقاومت ارزش دلار در هرات افغانستان در برابر نزول قیمت به زیر مرز ۱۳ هزار تومانی بود.

شب گذشته نیز در بسیاری از اتاق‌های معاملاتی با فضاسازی درباره عدم تصویب لوایح FATF در جلسه امروز مجمع، سعی در افزایش قیمت معاملات پشت‌خطی و القای روند صعودی امروز به معامله‌گران را داشتند.

پس از اعلام رأی مجمع تشخیص مبنی بر تعویق تصمیم‌گیری درباره این لوایح، و سپس پالس مثبت اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع درباره این لوایح، قیمت‌ها وارد سیر کاهش قیمت شده و به نزدیکی نرخ‌های نهایی روز پنجشنبه بازگشتند.

قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح جدید) روز پنجشنبه را با قیمت 4 میلیون و 615 هزار تومان به پایان رساند و امروز با جهش قیمت حدود 80 هزار تومانی و با نرخ 4 میلیون و 697 هزار تومان بازگشایی شد. در معاملات ابتدایی قیمت سکه از مرز 4.7 میلیون تومانی عبور کرد اما پس از ظهر و با قرار گرفتن در مدار نزولی به سمت میانه کانال 4.6 میلیون تومانی بازگشت. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4.30 بعدازظهر) سکه طرح جدید به 4 میلیون و 620 هزار تومان رسیده‌است.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز 4 میلیون و 550 هزار تومان، نیم‌سکه 2 میلیون و 580 هزار تومان و ربع‌سکه تا 1 میلیون و 620 هزار تومان شد. سکه گرمی نیز 850 هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده هفته گذشته نهایتاً نرخ 1 میلیون و 850 هزار تومان را به ثبت رساند و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با قیمت 1 میلیون و 880 هزار تومان کار خود را آغاز کرد اما توان کافی برای افزایش چندان بیشتری را نداشت. در معاملات بعدازظهر طلای آبشده به سمت میانه کانال 1.8 میلیونی حرکت کرد و در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4.30 بعدازظهر) مثقال طلای آبشده به 1 میلیون و 840 هزار تومان رسیده‌است.

اونس طلا در بازار جهانی به زیر مرز 1300 دلار سقوط کرد و امروز به 1293 دلار است. در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار حدود 430 هزار تومان و گرم طلای 24 عیار بالای 570 هزار تومان شده‌است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

دلار آمریکا در بازار غیررسمی هفته گذشته بین 13 هزار و 400 تا 430 تومان به کار خود پایان داد و امروز هر دلار با نرخ 13 هزار و 650 تومان برای خرید و 13 هزار و 700 تومان برای فروش آغاز به کار کرد. دلار امروز حداکثر تا 13 هزار و 770 تومان و حداقل تا 13 هزار و 560 تومان قیمت خورد. در لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت 4.30 بعدازظهر)  دلار آمریکا 13هزار و 580 تومان برای خرید و 13 هزار و 630 تومان برای فروش است.

دلار در صرافی‌های دولتی امروز با نرخ 13 هزار و 350 تا 450 تومان معامله شد.

امروز یورو در میانه کانال 15 هزار تومانی و پوند انگلیس در نیمه بالای کانال 17 هزار تومانی معامله شدند. درهم امارات نیز نهایتاً در مرز 3 هزار و 700 تومانی واقع شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها