کد خبر : 11265

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت؟ شنبه 4 اسفند

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت؟ شنبه 4 اسفند

در نخستین روز هفته بازار طلا و ارز تهران با کاهش نرخ‌های بازگشایی آغاز به کار کرد اما در ادامه وارد سیر صعودی قیمت‌ها شد. این روند صعودی بعدازظهر با شیب بیشتری ادامه یافت. سکه تا نیمه بالای کانال ۴.۷ میلیون تومانی بالا رفت. دلار به میانه کانال ۱۳ هزار تومانی رسید و طلای آبشده روی مرز ۱.۹ میلیونی ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، در انتهای هفته گذشته وارد مدارنزولی شد و بخشی از افزایش قیمت در طول هفته جبران شد. صبح شنبه 4 اسفند‌ماه نیز قیمت‌ها با نرخ‌های بازگشایی کاهش یافته آغاز به کار کردند، اما در ادامه بازار وارد مدار صعودی شد. تا ظهر در مواردی کاهش قیمت‌ نیز رخ داد اما بعدازظهر شیب مدار صعودی قیمت‌ها تندتر شد و نرخ‌ها توانستند مرزهای مقاومتی را شکسته و چند سطح بالاتر روند.

دیروز (جمعه) در پی بیانیه FATF قیمت دلار حتی در معاملات پشت خطی به زیر مرز 13 هزار تومانی رفت. امروز نیز قیمت بر تابلوی صرافی های منتخب روی عدد 12 هزار و 500 تومانی قرار گرفت. نرخی که 1000 تومان پایین‌تر از قیمت بازار آزاد بود. برخی کارشناسان بر این باورند که به دلیل فاصله ای که قیمت صرافی‌های منتخب با بازار آزاد گرفت، مقداری تقاضای کاذب وارد معاملات شد.

برخی دیگر از فعالان بازار نیز بر این باورند که آنچه موجب شد قیمت در بازار آزاد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد، ورود کمی تقاضای احتیاطی به بازار بود. به گفته معامله‌گران حجم تقاضای افراد عادی در صرافی رسمی نسبت به روزهای قبل زیاد شده بود.

به‌نظر می‌رسد علت ورود تقاضای احتیاطی به بازار رشد قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است که از یک سو نگرانی برخی افراد نسبت به از دست رفتن دارایی هایشان را بیشتر کرده و از سوی دیگر، منجر به توجه بیشتر نوسان گیران به بازار ارز شده‌است.

قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح جدید) هفته گذشته را با قیمت 4 میلیون و 610 هزار تومان به پایان رساند و امروز با نرخ 4 میلیون و 600 هزار تومان بازگشایی شد و با آغاز معاملات افزایش قیمت سکه آغاز شد. سکه طرح جدید تا ظهر مرز 4.7 میلیونی رسید و بعدازظهر وارد این کانال شد و به سرعت به نیمه بالای این کانال رسید. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4 بعدازظهر) سکه طرح جدید به 4 میلیون و 772 هزار تومان رسیده‌است.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز 4 میلیون و 650 هزار تومان، نیم‌سکه 2 میلیون و 615 هزار تومان و ربع‌سکه تا 1 میلیون و 700 هزار تومان شد. سکه گرمی نیز 845 هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده روز گذشته نهایتاً نرخ 1 میلیون و 838 هزار تومان را به ثبت رساند و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با کاهش 20 هزار تومانی با قیمت 1 میلیون و 818 هزار تومان کار خود را آغاز کرد. طلای آبشده تا ظهر به نیمه بالای کانال 1.8 میلیونی راه یافت و بعد از ظهر به مرز 1.9 میلیون تومانی رسید. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4 بعدازظهر) مثقال طلای آبشده به 1 میلیون و 895 هزار تومان بازگشت.

اونس طلا در بازار جهانی 1328 دلار است. در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار به حدود 430 هزار تومان و گرم طلای 24 عیار به بالای 570 هزار تومان بوده‌است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

دلار آمریکا در بازار غیررسمی هفته گذشته نهایتاً (حوالی ساعت 6 عصر) با نرخ 13 هزار و 450 تومان به کار خود پایان داد و امروز با نرخ 13 هزار و 180 تومان آغاز به کار کرد. دلار در ادامه معاملات به میانه کانال 13 هزار تومانی صعود کرد و در لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت 4 بعدازظهر) دلار آمریکا 13هزار و 530 تومان است.

امروز یورو در نیمه پایین کانال 15 هزار تومانی و پوند انگلیس در نیمه بالای کانال 17 هزار تومانی جابه‌جا شدند و درهم امارات نیز به نیمه بالای کانال 3 هزار و 600 تومانی راه یافت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها