کد خبر : 24212

آموزش رانندگی اصولی در اتوبان (تصاویر)

آموزش رانندگی اصولی در اتوبان (تصاویر)

رانندگی در آزادراه ، بزرگراه و اتوبان قسمت مهمی از رانندگی است . رانندگی در اتوبان می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند .

به گزارش خودروتک ، رانندگی در اتوبان و بزرگراه در ابتدا مقداری ترسناک بوده ، اما با یادگیری رانندگی اصولی در آن‌ها ، شما می‌توانید بر این ترس غلبه کرده و مثل بقیه افراد در این جاده‌ها رانندگی کنید .

مراحل انجام گام به گام

زمان مناسب برای رانندگی در اتوبان

زمان خلوتی را برای رفتن به اتوبان و بزرگراه انتخاب کنید . بهتر است برای اولین بار ، زمانی که اتوبان خلوت است اقدام به رانندگی در آن کنید ، زیرا کمک زیادی به شما می‌کند .

ترفندهای رانندگی در اتوبان

رانندگی در معمولی ( در سرعت‌پایین ) خوبی داشته باشید . اگر رانندگی در سرعت‌های پایین شما خوب است و تسلط کافی روی ماشین دارید ، اقدام به رانندگی در اتوبان کنید . قوانین جاده‌ای و لاین ها را نیز باید بلد باشید .

در اتوبان لاین سمت راست کندرو ، لاین وسط سرعت و لاین چپ سبقت است . سرعت در لاین سبقت از لاین‌های دیگر بیشتر است . حواستان باشد که رانندگی در سرعت‌های خیلی پایین در اتوبان بسیار خطرناک است .

ماشین مناسب برای اتوبان

اگر ماشینتان مشکلی دارد قبل از رفتن به اتوبان آن را درست کنید . ترمزها ، چراغ‌ها ، راهنما ، گیربکس و برف‌پاک‌کن‌ها و تمامی قطعات ماشین باید به‌درستی کار کنند . خراب شدن ماشین در اتوبان و بزرگراه بدترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بی افتد .

آموزش رانندگی

روزی که هوا صاف و آفتابی است را انتخاب کنید . تاریکی و آب‌وهوای بد رانندگی در اتوبان و بزرگراه را بسیار مشکل می‌کند و کسانیکه مبتدی هستند باید از آن دوری کنند .

رانندگی در اتوبان برای مبتدی ها

اول در بزرگراه رانندگی کنید و سپس اتوبان را امتحان کنید . زیاد تند نروید و با ترافیک حرکت کنید . حواستان باشد که جوگیر نشوید ، این را بدانید که هرکسی پدال را فشار دهد می‌تواند سریع حرکت کند !!! .

سرعت مناسب در اتوبان

از لاین کندرو وارد اتوبان شوید و سرعت خود را افزایش دهید . شما باید لاین های اتوبان را یکی‌یکی تغییر دهید . در هنگام ورود از لاین راست شروع کرده و آرام‌آرام به لاین های بعدی بروید . به کسانیکه مستقیماً به لاین وسط می‌روند زیاد دقت نکنید ، آن‌ها زیاد زنده نخواهند ماند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها