کد خبر : 18480

آموزش رانندگی تدافعی به اعضای خانواده

آموزش رانندگی تدافعی به اعضای خانواده

اوضاع برقرای ارتباطات در خانواده شما چطور است؟ آیا شما با فرزندانتان گپ و گفت صمیمی دارید یا فقط رابطه شما با آنها مثل رابطه فرمانده و سرباز است؟ اگر حالت دوم وجود داشته باشد پس احتمال تصادف کردن فرزندانتان هم بیشتر خواهد بود!

به گزارش خودروتک ، وقتی فرزندتان میخواهد خودروی والدینش را قرض بگیرد از او باید بپرسید که کجا و با چه کسی می رود. این به معنی فضولی کردن نیست بلکه برای اهمیت دادن به حفظ جان اوست. در فضایی صمیمی و دوستانه باید راجع به قوانین رانندگی و ایمنی با فرزندانتان حرف بزنید و به آنها بگویید زمانی که با خودرو خارج از خانه هستند هرجا و در هر زمانی که به مشکلی برخوردند باید به شما زنگ بزنند و برای رفع آن مشکل مشورت نمایند. اینکار باعث می شود امنیت و شانس زنده ماندن آنها در اتفاقات افزایش یابد. به آنها اجازه دهید که بدانند اگر زمانی احساس می کنند نمی توانند رانندگی کنند یا کسی که در حال رانندگی است برای اینکار صلاحیت ندارد با شما تماس بگیرند. اهمیتی ندارد که چند بار و چه موقعی از شب یا روز باشد. شما به موضوع رسیدگی خواهید کرد و شرایط را برای آنها ایمن تر خواهید نمود. لازم است همه اعضای خانواده محیط خانه و ارتباطات درون آن را امن احساس کنند و نباید سرزنشی وجود داشته باشد.

در مورد این قانون با یکی از دوستانم صحبت کرده بودم و برایم تعریف میکرد که یکبار ساعت 3 صبح پسرش زنگ زده و گفته کلیدهای ماشین را در ماشین جا گذاشته و در خیابان مانده است و او به جای شکستن شیشه یا رها کردن خودرو در خیابان با پدرش تماس گرفته بوده است و پدرش در کمتر از نیم ساعت با کلید یدکی خود را به او رسانده و با هم به خانه برگشته بودند. این اتفاق ممکن است به نظر ساده بیاید اما به راحتی می تواند تبدیل به وقایع ناخوشایند شود.

ممکن است ما در مورد شرایط خطرناک با فرزندان و اعضای خانواده صحبت کرده باشیم اما در مورد قدرت طبیعت و زمانی که مسیر برای رانندگی اصلا ایمن نیست چطور؟ آیا به آنها یاد داده ایم که در این مواقع چگونه فکر و عمل کنند؟ شاید بیشتر راننده ها تمایل زیادی داشته باشند که خود را متفاوت و یک ابر قهرمان نشان دهند و در خاطراتشان از مسیرها و شرایطی سخن می گویند که انگار دربین تمام رانندگان دنیا فقط آنها قادر به طی کردن آن مسیر بوده اند!! اما باید بدانید این کار اشتباه است چرا که اگر فرزند شما در موقعیتی خطرناک قرار بگیرد به جای یک تصمیم عقلانی که منجر به حفظ جانش خواهد شد ممکن است با استناد به خیال پردازی  و افسانه سرایی پدرش در مورد رانندگی، تصمیمی احساسی و نادرست بگیرد و خود را در شرایط مرگباری قرار دهد.

سوالی که ما از آنها میخواهیم که از خودشان بپرسند این است که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد اگر سرعت غیر مجاز بروند؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر در شرایط ناهشیار رانندگی کنند؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر آنها تصادف کنند؟ ما درباره چیزهایی صحبت میکنیم که تا حد زیادی روی آینده و امنیت خودشان دیگر کاربران جاده تاثیر خواهد گذاشت . این یک سخنرانی نیست ، این یک گفتگو است. من امیدوارم والدین بیشتر مکالمات صریح و صمیمی با فرزندانشان در مورد رانندگی تدافعی داشته باشند و به انها اجازه بدهند که بدانند کدام رفتار مناسب رانندگی با خودرو هست یا نیست و چه الزاماتی به آنها تحمیل می شود وقتی در حال استفاده از خودروی خانوادگی هستند.

به آنها یادآوری کنید که استفاده از خودروی والدینشان یک امتیاز است نه یک حق و برای اینکار قوانینی وجود دارد که برای شکستن آن قوانین هم عواقبی وجود خواهد داشت.


منبع: پرشین ریس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها