کد خبر : 1826

قیمت جدید تسمه تایم (به روزرسانی بهمن 98)

قیمت جدید تسمه تایم (به روزرسانی بهمن 98)

در حال حاضر قیمت تسمه تایم برند میتسوبیشی مدل 107 برای پراید حدود 84,000 و تسمه تایم گتس مدل 114 مناسب برای پژو 405 حدود 133,000 تومان قیمت دارد.

به گزارش خودروتک ، اولین بار در سال 1945 میلادی از تسمه تایم استفاده شد. بعد از آن در سال ۱۹۶۲، یک خودروی آلمانی به نام گلاس ۱۰۰۴ ، اولین ماشینی بود که در آن از تسمه تایم استفاده شد و سپس به تولید انبوه رسید. پس از آن پونتیاک در سال ۱۹۶۶ برای اولین بار در آمریکا از این نوع تسمه در محصول Tempest خود استفاده کرد. در سال ۱۹۶۶ شرکت واکسال (Vauxhall) تولید نوع جدیدی از پیشرانه های ۴ سیلندر را شروع کرد که در آن از تسمه تایم استفاده می‌شد و همین طرح امروزه در اکثر خودروها استفاده می شود.

امروزه برخی از خودروها به جای تسمه تایم از زنجیر تایم بهره می برند بنابراین بهتر است ابتدا دفترچه خودرو موردنظرتان را مطالعه کنید تا متوجه شوید تسمه تایم یا زنجیرتایم استفاده شده است. البته بین این دو تکنولوژی تفاوت اساسی وجود دارد. زنجیر تایم یک اختراع کاربردی است که به دلیل جنس فلزی که دارد، بسیار کمتر از تسمه تایم آسیب می‌بیند. در تئوری طول عمر زنجیر تایم برابر با عمر خود موتور خودرو است و نیازی به تعویض آن وجود ندارد.

عواملی فیزیکی نیز وجود دارند که زمان تعویض تسمه تایم خودرو را هشدار می‌دهند. عواملی مثل مشکل در استارت زدن خودرو، یا خروج غیرمعمول دود از اگزوز می‌توانند نشانه‌هایی از عملکرد ناقص تسمه تایمینگ باشند. همچنین نوع استفاده‌ی خاص از خودرو نیز به فرسوده شدن تسمه تایمینگ کمک می‌کند. برای مثال شتاب گرفتن‌های لحظه‌ای و به اصطلاح تیک‌آف.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها