کد خبر : 81257

بهترین شاسی­ بلند های موجود در ایران

در این بازار شلوغ و متنوع خودروها، چنانچه قصد خرید و یا اجاره یک اتومبیل ایمن و غول­پیکر را دارید؛ در ادامه همراه ما باشید. ما قصد داریم در این مقاله، به بررسی مشخصات تعدادی از این اتومبیل­های محبوب بپردازیم.

"اتومبیل­ های شاسی­ بلند"، در بازار ایران و نقاط مختلف جهان از پرطرفدارترین کلاس­های خودرویی محسوب می‌شوند. در طول سال­های گذشته، این کلاس از خودرو مورد توجه بسیاری از علاقه­ مندان به سفرهای چالشی بوده و حتی در موارد نظامی نیز کاربرد داشته­ است. از دلایل تقاضا و محبوبیت این ماشین­ها، می­توان به امنیت بالا، کابین ایمن و مستحکم، موتور قدرتمند و سیستم چهارچرخ محرک آن­ها اشاره کرد. بدین منظور با توجه به این رشد و محبوبیت، شرکت­های خودروسازی، کلاس جدیدی را با هدف چندمنظوره بودن، در کنار شاسی­بلندها، تولید کردند."کراس‌اورها"، شاسی­بلندهایی هستند که صرفا مناسب سفرهای جاده­ای و آفرودی نبوده و برای درون شهر نیز تجهیز شده­اند. خودروهای شاسی­بلند به لحاظ مستقل بودن شاسی از بدنه، با کراس­اورها متفاوت­اند. امروزه، در بازار خودرو، علاوه بر انواع اتومبیل­های شاسی­بلند، شاهد کراس­اورهای کوچک، متوسط و بزرگ نیز هستیم که کمپانی­های مختلف آن­ها را عرضه می­کنند. در این بازار شلوغ و متنوع خودروها، چنانچه قصد خرید و یا اجاره یک اتومبیل ایمن و غول­پیکر را دارید؛ در ادامه همراه ما باشید. ما قصد داریم در این مقاله، به بررسی مشخصات تعدادی از این اتومبیل­های محبوب بپردازیم.

کیا اسپورتیج، KIA Sportage

"کیا اسپورتیج"، یک خودروی کامپکت کراس­اور است که از 1993 تاکنون، توسط شرکت خودروسازی کره­ای، به نام "کیا موتورز" تولید می­شود. این شرکت، هم اکنون دارای 8 کارخانه تولید خودرو در ایالات متحده آمریکا، ویتنام، کره جنوبی، چین و اسلواکی است اما دفتر مرکزی آن، در شهر سئول قرار دارد. ریشه نام این شرکت خودروسازی، چینی-کره­ای بوده و از دو کلمه «کی، به معنی برآمدن» و «آ، به معنی آسیا» تشکیل شده است که به اختصار معنای «برآمده از آسیا» را می­دهد. به دلیل شریک بودن "KIA" با کمپانی فورد و مزدا، در تولید نسل اول این خودرو از فناوری­های این دو شرکت استفاده شده است. نسل پنجم اتومبیل­های کیا، از سال 2016 تاکنون در خط تولید این کمپانی قرار دارند.

مشخصات کلی کیا اسپورتیج

از لحاظ ظاهری، آخرین نمونه از این نسل، با سایر مدل­ها، متفاوت طراحی شده و ظاهر اسپرت­تری دارد. جلوپنجره­ای بزرگ، یکپارچه و مشبک، چراغ­های لوزی­شکل که با نواری براق تزئین شده­اند و دماغه کشیده این خودرو، آن­را از سایر هم رده­های خود، متمایز می­کند. بدنه این اتومبیل، با خطوطی که بر روی آن اجرا شده، فرمی زاویه­دار گرفته است. در عقب این اتومبیل، چراغ­ها فرمی کشیده و باریک دارند و با نواری مشکی رنگ به یکدیگر متصل شده­اند. شیشه عقب آن نیز کمی شیب­دار بوده و در بالای آن، باله­ای به پهنای شیشه که چراغ ترمز بر روی آن تعبیه شده است، قرار دارد. بر روی سپر عقب خودرو، که شیبی متمایل به سمت بالا دارد، چراغ­های کوچک عقب دیده می­شود.

 

طراحی داخلی"کیا اسپورتیج GT-LINE" نیز نسبت به مدل­های قبلی، اسپرت­تر شده است. در کنسول میانی آن، صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی قرار دارد که سیستم صوتی و اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش می­دهد. غریبلک فرمان، سه شاخه و ظاهری اسپرت دارد و بر روی آن کلیدهای کنترل سیستم صوتی قرار گرفته است. کابین این خودرو، مجهز به 6 کیسه هوا شامل کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده­ای بوده و همچنین از سیستم تهویه هوا نیز برخوردار است.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج

از دیگر مشخصات "کیا اسپورتیج GT-LINE" می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم موتور: 2400 cc

  • نوع موتور: THETA-JDI

  • حداکثر سرعت: 217 کیلومتر بر ساعت

  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه): 9.8 ثانیه

  • حداکثر توان خروجی (اسب بخار / دور بر دقیقه): 175 / 6000

  • حداکثر گشتاور خروجی (نیوتن بر متر / دور بر دقیقه): 227 / 4000

  • تعداد سیلندرها و سوپاپ­ها: 4 سیلندر / 16 سوپاپ

  • سیستم سوخت­رسانی: انژکتوری تزریق مستقیم

  • تعداد دنده و نوع جعبه دنده: 6 دنده اتوماتیک تیپ­ترونیک

  • سیستم انتقال قدرت: چهارچرخ محرک

  • مصرف سوخت شهری (لیتر در 100 کیلومتر): 11.2 لیتر

تویوتا لندکروزر، Toyota Land Cruiser

"تویوتا لندکروز"، از تولیدات شرکت "تویوتا ژاپن" است. این سری از خودروها، دو دیفرانسیل بوده و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند. از سال 1951 تاکنون، 10 نسل از این اتومبیل­ها، در خط تولید این کمپانی قرار گرفته­اند که به دلیل قابلیت­ دو دیفرانسیل بودن آن­ها، مناسب برای سفرهای چالشی و آفرود هستند. در پیشینه نام­گذاری این خودرو، نکته جالب توجهی وجود دارد؛ در زمان عرضه این سری از خودروها، رقیبی سرسخت به نام "لندرور" در بازار وجود داشت، در نتیجه نام این خودروها "لندکروز" گذاشته شد تا بتواند با آن رقابت نزدیکی داشته باشد. در 70 سال گذشته، سه شرکت بزرگ جیپ، لندرور و تویوتا، از پیشگامان تولید این خودروهای سرسخت برای رانندگی در مسیرهای چالشی و کاربری نظامی هستند. این تولیدات، امروزه در مدل­های مختلف با امکانات رفاهی و ایمنی متنوع، در اختیار مشتریان و علاقه­مندان به این خودروها، ارائه می­شوند.

مشخصات کلی تویوتا لندکروز

"تویوتا لندکروز"در طی سالیان گذشته، یکی از باکیفیت­ترین اتومبیل­های جهان شناخته شده و اعتبار بسیار بالایی در بین علاقه­مندان به خودروهای شاسی­بلند کسب کرده است. دلایل بسیاری برای محبوبیت این هیولای ژاپنی وجود دارد که در ادامه به اختصار به بررسی آن می­پردازیم. زمانی که صحبت از دوام و استحکام به میان آید، نام تویوتا به ذهن خطور می­کند. مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، خصوصیات متنوع آفرودی و ابهت بی­نظیر این خودرو و ... از دیگر دلایلی است که آن­را به یک گزینه پرطرفدار تبدیل کرده است. این ماشین، به لطف سیستم تعلیق کارآمد، علی­رغم شاسی مستقلی که دارد، ضربات وارده را به اتومبیل را به خوبی کنترل کرده و کیفیت سواری مطلوبی را ارائه می­دهد. ظاهر این نسل از تویوتا به گونه­ای طراحی شده است تا ابهت و وقار آن­را به زیبایی به نمایش بگذارد.

با ورود به کابین این خودرو، با محیطی مستحکم و ایمن روبه­رو می­شوید که فضای کافی برای چیدن وسایل سفر را نیز در اختیار شما قرار می­دهد. تمامی قطعات داخلی کابین، برای شرایط خاص طراحی شده­اند؛ به طور مثال کلیدهای کنترل بزرگ ماشین، در جهت بهبود کارایی در شرایط ویژه و خاص (هنگام استفاده از دستکش) قرار گرفته­اند. "تویوتا لندکروز" در ایران، یکی از قدرتمندترین شاسی­بلندها شناخته می­شود و طرافداران زیادی نیز دارد، اگر شما هم قصد اجاره لندکروز را دارید می­توانید نمونه فیس­لیفت 2020 آن­را امتحان کنید.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز

دیگر امکانات و مشخصات این خودرو به شرح زیر است:

  • حجم موتور: 4000 cc

  • نوع موتور: خورجینی

  • حداکثر سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت

  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه): 11 ثانیه

  • حداکثر توان خروجی (اسب بخار / دور بر دقیقه): 284 / 5400

  • حداکثر گشتاور خروجی (نیوتن بر متر / دور بر دقیقه): 376 / 3800

  • تعداد سیلندرها و سوپاپ­ها: 6 سیلندر / 24 سوپاپ

  • سیستم سوخت­رسانی: انژکتوری تزریق مستقیم

  • تعداد دنده و نوع جعبه دنده: 6 دنده اتوماتیک تیپ­ترونیک

  • سیستم انتقال قدرت: دو دیفرانسیل

  • مصرف سوخت شهری (لیتر در 100 کیلومتر): 13.4 لیتر

بی­ام­و ایکس6، BMW X6

"BMW X6"، ترکیبی از خودرو شاسی­بلند و کوپه است که توانسته دو فاکتور مهم، یعنی زیبایی در کنار کارایی را در خود جای دهد. نسخه اصلی این خودرو توسط کمپانی آلمانی بی­ام­و، برای اولین بار درسال 2008، با کد اتاق E71 عرضه و وارد سبد محصولات این شرکت خودروسازی شد. این شرکت، در سال 1916 شروع به کار کرد و اولین محصول آن، "موتور هواپیمای بی­ام­و i3" بود. شرکت BMW، که اکنون مالک خودروسازی­های رولزرویس موتور کارز و مینی است؛ در کشورهای برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند، ایالات متحده آمریکا، انگلستان کارخانه تولیدی دارد. دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ آلمان واقع شده است. BMW X6، با وجود منتقدانی که داشت، توانست از لحاظ محبوبیت در کشورهای چین، روسیه و منطقه خاورمیانه جایگاه خوبی به دست آورد. به دلیل ابعاد بزرگ بدنه این اتومبیل، به آن لقب"خرس آلمانی" را داده­اند.

مشخصات کلی BMW X6

طراحی بدنه این نسل از BMW، ظاهری خشن و تهاجمی را تداعی می­کند. دماغه این خودرو کمی به سمت پایین خم شده و در زیر آن، جلوپنجره دوتکه با شیارهای عمودی دیده می­شود. در زیر کاپوت، چراغ­های جلویی، به صورت کشیده و باریک قرار گرفته­اند؛ طراحی سپر به همراه دریچه­های هوای پهن و مشبک، در کنار فرم جلوپنجره، این ظاهر خشن را تکمیل کرده­ است. در طراحی این خودرو، از خط­هایی برای حجم دادن به بدنه استفاده شده که فرمی عضلانی به آن می­دهند. بخش انتهایی این اتومبیل، به خلاقانه­ترین روش، طراحی شده است. سقف آن، به صورت قوس­دار و با شیبی ملایم به صندوق عقب متصل می­شود که این طراحی باعث شده تا نمای ظاهری آن جذاب­تر دیده شود.

در طراحی داخلی کابین، از بهترین و با کیفیت­ترین متریال استفاده شده و فضایی نسبتا وسیع را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می­دهد. روکش­های چرم به­کار رفته در کابین، ظاهر اسپرت آن­را تکمیل کرده­اند. غربیلک فرمان سه شاخه که در وسط آن، لوگو این کمپانی قرار دارد، یکی از موارد ثابت در طراحی خودروهای این شرکت است. در قسمت میانی داشبورد حجیم این خودرو، نمایشگری وجود دارد که اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار او قرار می­دهد. همچنین به عنوان یک نمونه از موارد ایمنی کابین X6، می­توان به دارا بودن 6 کیسه هوای آن اشاره کرد که شامل کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده­ای است.

مشخصات فنی BMW X6

از دیگر مشخصات این خودرو می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم موتور: 4400 cc

  • نوع موتور: خورجینی

  • حداکثر سرعت: 240 کیلومتر بر ساعت

  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه): 5.4 ثانیه

  • حداکثر توان خروجی (اسب بخار / دور بر دقیقه): 408 / 6400

  • حداکثر گشتاور خروجی (نیوتن بر متر / دور بر دقیقه): 600 / 4500

  • تعداد سیلندرها و سوپاپ­ها: 8 سیلندر / 32 سوپاپ

  • سیستم سوخت­رسانی: توربوشارژ دوبل

  • تعداد دنده و نوع جعبه دنده: 6 دنده اتوماتیک تیپ­ترونیک

  • سیستم انتقال قدرت: چهارچرخ محرک

  • مصرف سوخت شهری (لیتر در 100 کیلومتر): 13 لیتر

رنو کولئوس، Renault Koleos

"رنو کولئوس"، عضو خانواده خودروهای SUV، یکی از محبوب­ترین کلاس­های خودرویی در جهان است. کیفیت سواری، کابین ایمن و جادار برای سرنشینان و توانایی عبور از مسیرهای سخت، علت محبوبیت این سری از خودروها می­باشد. شاسی­بلندهای "کمپانی رنو"نیز از این قضیه مستثنی نبوده و همیشه یکی از گزینه­ها برای علاقه­مندان به این مدل از سواری­ها بوده است. خودروهای این کمپانی فرانسوی با همکاری شریک تجاری آن، یعنی شرکت "نیسان ژاپن"، طراحی شده و توسعه داده می­شوند. اولین نسل از این اتومبیل، برای اولین بار در سال 2000 در نمایشگاه خودرو ژنو، به نمایش گذاشته شد؛ که توسط مهندسان گروه رنو طراحی و با همکاری کمپانی نیسان توسعه یافت. پس از آن، در سال 2006، در نمایشگاه Mondial de l'Automobile پاریس به نمایش عموم درآمد. این شرکت، پس از گذشت یک دهه حضور موفق این مدل در بازار خودرو، در سال 2016، تصمیم به عرضه نسخه دوم آن­ گرفت. از آن زمان تاکنون، این محصول شرکت رنو در بازار خودرو موجود بوده و با توجه به خصوصیات فنی و امکانات آن، یک گزینه مناسب برای خریداران شاسی­بلندها به شمار می­رود.

مشخصات کلی رنو کولئوس

نسل دوم Renault Koleos، توانسته است با تحول بزرگی که در طراحی آن به کار برده، نظر خیل عظیمی از افراد جامعه را به خود جلب کند. از نمای روبه­رو، ظاهر تهاجمی این خودرو اولین موردی است به چشم می­آید. خطوط برآمده و حجم‌دهنده بر روی کاپوت با دماغه کشیده آن، این ظاهر خشن را تکمیل کرده­اند. چراغ­های C شکل، به نوعی امضا این کمپانی بر روی تولیدات آن محسوب می­شود. جلوپنجره کرومی به همراه لوگو رنو که در مرکز آن قرار گرفته است، حرکت خلاقانه­ای بوده تا تمرکز هر بیننده­ای را به سمت جلو این خودرو بکشاند. نمای جانبی رنو کولئوس، به واسطه خطوط اجرا شده در بدنه، فرمی عضلانی گرفته است. در طراحی این خودرو، به جزئیات بسیار دقت شده، این نوارهای کرومی از چراغ­های جلو تا درب جلویی کشیده شده و بر روی شیشه­های آن نیز اجرا شده است. ریل باربند و حتی رکاب این خودرو نیز دارای این نوارها بوده و زیبایی آن­را دوچندان کرده است. چراغ­های عقب این خودرو، به گونه­ای طراحی شده­ که گویی به یکدیگر نزدیک می­شوند؛ در مرکز صندوق لوگو کمپانی رنو خودنمایی می­کند.

کابین این خودرو، فضایی وسیع را در اختیار سرنشینان قرار می­دهد و در آن امکانات متنوعی نیز تعبیه شده است. صندلی­های این خودرو با روکشی چرم، بسیار راحت و ارگونومی است. در مرکز داشبورد آن، نمایشگری لمسی قرار دارد که دسترسی راننده را به امکانات کنترلی خودرو و سیستم صوتی آن، آسان­تر می­کند. در طراحی داخلی رنو کولئوس، با تعبیه نوارهای کرومی، هارمونی زیبایی با نمای ظاهری آن ایجاد کرده است. سقف پانورامیک و سان­روف چند حالته آن، یکی دیگر از امکانات این خودرو به شمار می­روند. همچنین این خودرو دارای سیستم کروز کنترل هوشمند، محدودکننده سرعت(Speed Limiter) و پارک خودکار نیز است. یکی از راه­هایی که می­توانید لذت سواری این اتومبیل را لمس کنید، روش اجاره خودرو بدون راننده است. این پیشنهاد فوق­العاده را از دست ندهید.

مشخصات فنی رنو کولئوس

این نسل از Renault Koleos دارای ویژگی­های زیر است:

  • حجم موتور: 2500 cc

  • نوع موتور: خطی

  • حداکثر سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت

  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه): 9.8 ثانیه

  • حداکثر توان خروجی (اسب بخار / دور بر دقیقه): 171 / 6000

  • حداکثر گشتاور خروجی (نیوتن بر متر / دور بر دقیقه): 233 / 4000

  • تعداد سیلندرها و سوپاپ­ها: 4 سیلندر / 16 سوپاپ

  • سیستم سوخت­رسانی: انژکتوری تزریق مستقیم

  • تعداد دنده و نوع جعبه دنده: ۶ سرعته X-Tronic CVT

  • سیستم انتقال قدرت: چهار چرخ محرک

  • مصرف سوخت شهری (لیتر در 100 کیلومتر): 10.7 لیتر

پورشه کاین، Porsche Cayenne

"Porsche Cayenne"، خودرویی از خانواده شاسی­بلندهای کمپانی پورشه است که از سال 2002 در خط تولید این شرکت قرار دارد. خودروسازی پورشه، در سال 1931، توسط "فردیناند پورشه" در اشتوتگارت آلمان تاسیس شد. دفتر و کارخانه تولیدی اصلی آن، هنوز هم در ایالت بادن-وورتمبرگ و در شهر اشتوتگارت قرار دارد. طراحی و ساخت خودروهای اسپرت و لوکس، تمرکز اصلی این شرکت بوده؛ اما در زمان جنگ جهانی دوم، این کمپانی مسئولیت طراحی و تولید ماشین­آلات جنگی از جمله تانک تایگر 1 و 2 را برعهده داشته است. پورشه کاین، برای اولین بار در این خودروسازی آلمانی، با موتور V8 در کلاس SUV تولید و به بازار عرضه شد؛ در سال 2010 و در نمایشگاه خودرو ژنو، مدل 958 این اتومبیل را، رونمایی کردند. نسل اول کاین، در چند مدل بنزینی و یک مدل دیزلی تولید می­شد؛ پس از آن، به تعداد مدل­های دیزلی آن افزوده شد؛ امروزه، تمرکز این شرکت بر تولید خودروهای هیبریدی است. در حال حاضر، کمپانی "فولکس واگن، Volkswagen" مالک برند پورشه است و مدیریت آن­را نیز برعهده دارد.

مشخصات کلی پورشه کاین

در بین مدل­های تولیدی پورشه کاین، نمونه S آن، در ایران شناخته شده­تر است. این خودرو استایل یکدست­تری نسبت به سایر مدل­ها دارد؛ از نمای روبه­رو، فرمی کشیده داشته و ظاهری قدرتمندتر را به نمایش می­گذارد. چراغ­های جلویی همچنان شبیه نمونه­های قبلی بوده اما با این تفاوت که طراحی شیک­تری دارد. جلوپنجره عریض و کشیده به همراه دریچه­های تهویه هوا که با شیارهایی افقی طراحی شده­اند، در قسمت بالای سپر جلو قرار دارد. از نمای جانبی، با ایجاد خطوطی برآمده بر روی بدنه، در عین سادگی به آن حجم داده شده است. شیشه عقب آن، کمی شیب­دار بوده و به پهنای آن، باله­ای سراسری همراه با چراغ ترمز قرار دارد. چراغ­های عقب در پورشه کاین، باریک، متصل به یکدیگر و به پهنای عقب خودرو طراحی شده­اند. در میان نوار چراغ­های عقب، نام این برند به چشم می­خورد. صندوق عقب این خودرو، دارای سیستم "Comfort Access" است و با حرکت پا، می­توان آن­را باز یا بسته کرد.

پورشه، برای هر خودروی کمپانی خود عملا یک بوم خالی را در اختیار مشتری قرار می­دهد؛ تا آن­ها اتومبیل مورد علاقه خود را، از رنگ کمربند ایمنی گرفته تا تزئینات داخلی، همه را بر اساس سلیقه شخصی انتخاب و طراحی کنند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه و ظاهری اسپرت دارد. در طراحی داشبورد این مدل، تلاش شده تا دکمه­ها بیشتر به صورت لمسی باشند و از تعداد آن­ها کاسته شده است. صفحه نمایشگر 12.3 اینچی در کنسول میانی قرار گرفته که اطلاعات سفر و هر آنچه که راننده به آن نیاز دارد به همراه سیستم صوتی در اختیار او قرار می­دهد. همچنین برای سرنشینان عقب، نمایشگرهای 10 اینچی در پشت صندلی­های جلو تعبیه شده است. سیستم ایمنی پورشه کاین، بر اساس مدیریت پایداری خودرو شکل گرفته است که به این منظور در آن، سیستم‌هایی مانند ABS، HAC، VSC و ... در کنار سیستم دیسکی خنک­شونده با هوا گنجانده شده است. علاوه بر این موارد، به منظور حفظ امنیت سرنشینان، این خودرو مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی است.

مشخصات فنی پورشه کاین

این مدل از Porsche Cayenne، دارای ویژگی­های زیر است:

  • حجم موتور: 2894 cc

  • نوع موتور: خورجینی

  • حداکثر سرعت: 265 کیلومتر بر ساعت

  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه): 5.2 ثانیه

  • حداکثر توان خروجی (اسب بخار / دور بر دقیقه): 434 / 6800

  • حداکثر گشتاور خروجی (نیوتن بر متر / دور بر دقیقه): 550 / 5500

  • تعداد سیلندرها و سوپاپ­ها: 6 سیلندر / 24 سوپاپ

  • سیستم سوخت­رسانی: انژکتوری تزریق مستقیم

  • تعداد دنده و نوع جعبه دنده: 8 سرعته تیپ­ترونیک (به صورت دستی و اتوماتیک)

  • سیستم انتقال قدرت: چهار چرخ محرک

  • مصرف سوخت شهری (لیتر در 100 کیلومتر): 13.2 لیتر

در یک نگاه

در این مقاله، با تعدادی از خودروهای شاسی­بلند و محبوب در ایران آشنا شدیم. این اتومبیل­ها، به دلیل قابلیت‌های بسیار در جهت سفرهای چالشی و همچنین امکانات و آپشن­های رفاهی که برای سرنشینان در نظر گرفته ­اند، مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارند. تمامی این اتومبیل­ها، توسط بهترین و سرشناس­ترین کمپانی­های خودروسازی جهان تولید و عرضه می­شوند؛ بنابراین قیمت آن­ها نیز بالا است. یکی از راه­هایی که می­توانید پیش از خرید ماشین مورد نظر خود، کیفیت سواری آن­را تست کرده و از نزدیک زوایای مختلف آن­را بررسی کنید، روش اجاره خودرو است. اجاره ماشین، پیشینه­ای طولانی در جهان دارد و امری تازه شناخته شده نیست. برای این منظور، می­توانید به یکی از بهترین شرکت­های بین­المللی در زمینه اجاره خودرو، کافه رنت مراجعه کنید. این مجموعه با دارا بودن لیست متنوعی از خودروهای اجاره­ای، به شما این امکان را می­دهد تا بر اساس سلیقه خود، خودرو مد نظرتان را اجاره کنید. مجموعه کافه رنت، همواره در کنار شما است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها