کد خبر : 82967

بهترین لنت ترمز پراید چیست؟

  لنت ترمز پراید مهم‌ترین قطعه در سیستم ترمز این خودرو به شمار می‌آید که به ‌مرورزمان و باتوجه ‌به عمر مفید هر لنت ترمز، دچار فرسودگی شده و نیاز است که تعویض گردد. ازآنجایی‌که نقشی حیاتی در حفظ ایمنی ایفا می‌کند، ضروری است که تمامی دارندگان این خودرو و یا حتی خودروهای دیگر، از اطلاعاتی مانند نحوه نگهداری و یا گزینش بهترین لنت ترمز آگاهی کامل داشته باشند.

در این مقاله در مورد بهترین لنت ترمز پراید، خرید آنلاین از فروشگاه ویگن کلاچ می‌پردازیم با ما همراه باشید.

لنت ترمز پراید چیست؟

 لنت ترمز پراید قطعه‌ای است که در چرخ خودرو اصطکاک ایجاد می‌کند و درنتیجه باعث کاهش سرعت و توقف آن می‌گردد که علت این کند شدن سرعت با استفاده از لنت ترمز و مالیده شدن دیسک پراید حین فشاردادن پدال سیستم ترمز است. در کل دو نوع سیستم ترمز خودرو به نام‌های ترمز طبل و ترمز دیسکی وجود دارد. آسترها در نمونه طبل به کفش چسبیده‌اند و پوشش دیسک در اتصال با حامل پوشش است.

 در مدل دیسکی، خطی در وسط آن وجود دارد که تقسیم گشته است و این شکاف، میزان ساییدگی پوشش را نمایان می‌کند. ازبین‌رفتن این خط بیانگر فرارسیدن زمان تعویض آن است. عوض‌نکردن لنت خودرو ترمز می‌تواند عواقبی جبران‌ناپذیر، چه در زمینه جانی و چه مالی از جمله تصادف و خطر مرگ، آسیب رینگ و دیگر اجزای سیستم خودرو به دنبال داشته باشد؛ ازاین‌رو باید در حفظ و تعویض و رسیدگی به آن توجهی ویژه نمود.

لنت ترمز عقب و جلو پراید

 خودروی پراید در جلو و عقب لنت‌های ترمز متفاوتی دارد. لنت ترمز در جلو از صفحه دیسکی‌ صاف تشکیل شده است و با لاستیک‌های جلوی خودرو ارتباط دارد؛ در نتیجه این‌گونه ترمزها، ترمزهای دیسکی نام دارند. ترمزهای به‌کاررفته در عقب خودرو کاسه‌ای نام دارند؛ چراکه کفشک‌های موجود در آنجا، داخل کاسه‌ای که چرخ‌ها سوار بر آن هستند قرار دارند.

انتخاب بهترین لنت ترمز پراید

 لازم به ذکر است که برای گزینش بهترین لنت ترمز پراید، باید موارد و نکات مهمی را مد نظر قرار داد. گزینش بهترین لنت ترمز مدنظر باتوجه ‌به عواملی از جمله آب‌وهوای آن ناحیه، کوهستانی بودن منطقه، وجود چاله‌های کم یا زیاد، به‌کارگرفتن خودرو برای حمل بار و... تفاوت دارد. باید به موارد مهمی همچون استاندارد بودن لنت، متناسب بودن با خودرو طبق کار و شرایط آن، عملکرد خوب و ترمز قوی در شرایط دشوار، سوت نکشیدن و عدم تولید بوی بد و گرد بیش از اندازه و باید توجهی ویژه نمود.

بهترین لنت ترمزهای پراید مدل ایرانی

 از جمله بهترین لنت ترمزهای پراید مدل ایرانی می‌توان به سه مدل PGS، پاجرو و پارس اشاره نمود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و همانند مدل‌های باکیفیت خارجی مفید واقع می‌گردند.

لنت ترمز PGS

 لنت ترمز قطعه سپهر (PGS) مدت‌هاست که به‌عنوان بهترین لنت ترمزها توسط شرکت پارسیان تولید می‌گردد. این شرکت همواره در تلاش بوده است که با ارائه انواع لنت ترمز PGS با نهایت کیفیت برای خودروهای سبک‌های مختلف، با دیگر برندهای تولیدی داخلی و خارجی رقابت کند.

لنت ترمز پارس

 مجموعه پارس، اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده لنت ترمز پی‌کی و پراید به شمار می‌آید که در تولیدات خود نکات و اصول ایمنی و استاندارد را به کار می‌گیرد. در نتیجه کمترین آسیب را برای سیستم ترمز پراید در برخواهد داشت. ماده زیان‌آور آزبست را از سال 1375 از موارد تولیدی خود حذف کرد و در مجموع می‌تواند بهترین گزینه ایرانی لنت ترمز پراید باشد.

لنت ترمز پاجرو

 لنت ترمز پاجرو نمونه باکیفیت و مناسب دیگری از لنت‌های تولیدی در بازار است که باتوجه‌به ارائه موارد مرغوب، می‌تواند به رقابت با دیگر برندهای مطرح داخلی و خارجی بپردازد.

انواع لنت ترمز پراید خارجی

 امروزه هنوز هم افرادی هستند که با وجود نمونه لنت ترمزهای جنس عالی ایرانی، ترجیح می‌دهند نمونه‌های خارجی را مورداستفاده قرار دهند؛ چرا که تصور می‌کنند از کیفیت و قدرت بیشتری برخوردارند. از جمله بهترین لنت‌های ترمز پراید خارجی می‌توان به مواردی مانند لنت Gold، SECO، DINAEC کره‌ای، HIC و کیو اشاره نمود.

لنت ترمز Gold

این لنت ترمز پراید این برند همانند نمونه تولیدی پارس از مواد مضر و سمی‌ای همچون آزبست استفاده نمی‌کند و بهترین برند خارجی لنت ترمز در ایران محسوب می‌شود.

لنت ترمز SECO

 این نمونه که جنس خوب و کیفیت بالایی دارد، به سفارش سایپا یدک در مجموعه سکو کره جنوبی تولید می‌گردد.

لنت ترمز DINATECH

 این برند از بهترین نمونه‌های لنت ترمز پراید تولیدی کره است که ترمزگیری‌ نرم و قوی دارد، حین ترمز گرفتن صدا یا بوی لنت از خود ایجاد نمی‌کند، تکنولوژی ساخت آن چندلایه است و در آن مواد مضر و سمی مانند فلزات سنگین و آزبست مورداستفاده قرار نگرفته است.

لنت ترمز HIC

 برند HIC از دیگر تولیدکنندگان خارجی باکیفیت‌ترین لنت ترمزهای پراید است که قطعات یدکی استاندارد تولید می‌کند و در حوزه‌های دیگر از جمله سیستم سوخت‌رسانی، انتقال قدرت، برق، خنک‌کننده خودرو و... فعالیت‌های قابل‌توجهی دارد.

لنت کیو

 یکی از بهترین کمپانی‌های سازنده لنت ترمز، کمپانی سانگ شین است که لنت‌های کیو را با کیفیت عالی و قیمت مناسب تولید می‌کند که زیر مجموعه‌های مختلفی دارد و شعبه‌های بسیاری در کشورهای مختلف مانند استرالیا، هند، آمریکا و... از آن در حال فعالیت هستند.

خرید بهترین لنت ترمز پراید

ویگن کلاج یک فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو است که امکان خرید لنت ترمز پراید با کیفیت و انواع خودروهای دیگر را نیز فراهم می‌کند. ویگن کلاج انواع لنت ترمز را از برندهای معتبر داخلی و خارجی ارائه می‌دهدو همچنین با مقایسه‌ی قیمت و کیفیت محصولات برای متمایز شدن از رقبا را برای کاربران فراهم می‌آورد.

سخن پایانی

 لنت ترمز پراید، از قطعات حیاتی در سیستم این خودرو است. در نتیجه باید تمامی نکات مهم و لازم را برای انتخاب بهترین و متناسب‌ترین نوع آن مورد توجه قرار داد؛ چرا که گزینش درست در این زمینه علاوه بر حفظ سلامت خودرو، از بسیاری از خطرات نیز جلوگیری می‌نمایدلنت ترمز اصل پراید با برندهای متفاوت داخلی و خارجی ارائه می‌شوند که برای تهیه آن‌ها ضروری است به مکان‌هایی قابل‌اطمینان و افراد باتجربه مراجعه کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها