کد خبر : 17861

لامبورگینی فیلم شغل ایتالیای بعد از 50 سال پیدا شد

لامبورگینی فیلم شغل ایتالیای بعد از 50 سال پیدا شد

به نظر شما هدف شرکت لامبورگینی از نمایش میورا P400 حاضر در فیلم شغل ایتالیایی، آن هم پس از پنج دهه گذر از زمان نمایش فیلم چه می‌تواند باشد؟

به گزارش خودروتک ، جستجو برای پیدا کردن لامبورگینی میورای حاضر در فیلم شغل ایتالیایی به مدت 5 دهه ناموفق بود.

خب پاسخ این است که اهمیت بسیار زیاد این خودرو علت رونمایی از آن و یادآوری خاطرات 50 سال پیش بوده زیرا اعلام شده که شماره شاسی این خودرو یعنی 3586 نشانگر هویت آن به عنوان بازیگر اصلی نقش خودروی نارنجی رنگ در این فیلم محصول شرکت پارامونت پیکچرز است، فیلمی که در ماه ژوئن سال 1969 به نمایش درآمد.

رونمایی از این خودروی اسپرت با تودوزی چرم سفید و مشکی را می‌توان یکی از مهمترین اتفاقات جهان خودروهای کلاسیک دانست. افرادی که موفق به تماشای فیلم نشده‌اند بد نیست به این نکته توجه کنند که میورا P400 مورداشاره با حضور در صحنه‌های ابتدایی فیلم توسط Rossano Brazzi رانده می‌شود.

لامبورگینی میورا نارنجی رنگ

در یکی از صحنه‌های فیلم شغل ایتالیایی، لامبورگینی میورا تصادف می‌کند و نابود می‌شود ولی در حقیقت میورا خودرویی نیست که کسی حاضر شود به آسانی آن را از بین ببرد بنابراین برای تصویربرداری صحنه پس از حادثه، از یک میورای تصادفی استفاده شده است.

اما چه بر سر خودروی اصلی آمد؟ این سوالی است که پس از آشکار شدن ماجرای تعویض خودرو در فیلمبرداری، برای مجموعه‌داران و علاقمندان میورا پیش آمد و به همین دلیل بود که جستجو برای یافتن این کوپه نارنجی رنگ آغاز شد.

این جستجو برای مدت 5 دهه ادامه یافت که البته موفقیت‌آمیز نبود. البته افرادی بودند که ادعای تملک این خودرو را داشتند اما زمانی که مالک میورا P400 تصمیم گرفت هویت خودرویش را توسط Lamborghini Polo Storico به صورت رسمی تایید کند، این معمای قدیمی نیز حل شد.

ستاره فیلم شغل ایتالیایی که پس از 5 دهه پیدا شد

این میورای بحث‌انگیز از مجموعه‌ای در لیختن‌اشتاین به سوی زادگاهش یعنی سنت‌آگاتا واقع در ایتالیا ارسال شد. پس از آن دپارتمان تخصصی خودروهای تاریخی لامبورگینی شروع به انجام بررسی روی خودرو کرده و مشخصات آن را با اسناد موجود از آرشیو شرکت مطابقت دادند.

همچنین اطلاعاتی از کارمندان قدیمی شرکت همچون Enzo Moruzzi جمع‌آوری شد. بد نیست بدانید فرد مورد اشاره این میورای مشهور را به محل فیلمبرداری شغل ایتالیایی برده و در صحنه‌های تعقیب و گریز به عنوان بدل هنرپیشه اصلی رانندگی کرده است. پس از اتمام روند این بررسی، شرکت لامبورگینی توانست مدارک گمشده‌ای بیابد که اثبات می‌کرد لامبورگینی میورا با شماره شاسی 3586 همان خودرویی است که در فیلم استفاده شده است.

کابین لامبورگینی میورای حاضر در فیلم شغل ایتالیایی با روکش سفید صندلی ها

گفته‌های Moruzzi ، استفاده از خودرویی دیگر برای صحنه تصادف را تصدیق می‌کند. پس از پایان فیلمبرداری نیز وی خودرو را به محل کارخانه بازگردانده و پس از مدتی خودرو به اولین مالک خود که فردی اهل رم بوده، فروخته شده که البته پس از آن نیز به تملک افراد مختلف درآمده است. آخرین مالک یک مجموعه‌دار شناخته شده اهل لیختن‌اشتاین به نام Fritz Kaiser بوده که اکنون باید بسیار خوشحال و مفتخر باشد زیرا اثبات هویت این خودرو به عنوان بازیگر فیلمی بسیار مهم، باعث بالا رفتن ارزش مادی این میورا خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها