کد خبر : 75367

زمان آغاز فروش خودرو دیگنیتی پرستیژ | قیمت دیگنیتی پرستیژ | تفاوت دیگنیتی پرستیژ با پرایم

زمان آغاز فروش خودرو دیگنیتی پرستیژ | قیمت دیگنیتی پرستیژ | تفاوت دیگنیتی پرستیژ با پرایم

پس از عرضه موفق دیگنیتی پرایم اکنون بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ را آماده ورود به بازار می کند. برخی شنیده ها حاکی از آن است که فروش دیگنیتی پرستیژ از اوایل تیر 1401 فروشش آغاز خواهد شد.

دیگنیتی پرستیژ نسخه اتقا یافته خودرو دیگنیتی پرایم است. دیگنیتی پرستیژ هم از نظر فنی و هم از امکانات در کلاس بالاتری از دیگنیتی پرایم قرار می گیرد. دیگنیتی پرستیژ تغییراتی از نظر ظاهری نیز خواهد داشت. هر چند تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ آنقدر نیست که بتوان نام فیس لیفت کامل را روی آن گذاشت. در صورتی که دیگنیتی پرستیژ هم به مانند دیگنیتی پرایم هوشمندانه قیمت گذاری شود می تواند یک رقیب قوی برای خودروهای چینی بازار باشد.

تفاوت فنی دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم

اگر شما هم از آن دسته هستید که از موتورهای 1500 سی سی توربو خودروهای چینی به تنگ آمده اید، خبر خوب این است که دیگنیتی پرستیژ قرار است با موتور 2000 سی سی توربو به بازار بیاید. موتور دیگنیتی پرستیژ 83 اسب بخار قوی تر از موتور دیگنیتی پرایم است و می تواند 231 اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور دیگنیتی پرستیژ نیز آشکارا و محسوس بیشتر است. این موتور می تواند 355 نیوتن متر گشتاور تولید کند که 135 نیوتن متر بیشتر از دیگنیتی پرایم است. به این ترتیب دیگنیتی پرستیژ سواران می توانند لذت سواری یک خودرو با موتور قوی را تجربه کنند.

دیگنیتی پرستیژ از گیربکس متفاوتی نیز بهره می برد. گیربکس کنونی دیگنیتی پرایم از نوع CVT است در حالی که گیربکس دیگنیتی پرستیژ از نوع اتوماتیک 6 دنده خواهد بود که شتابگیری بهتری در مقایسه به CVT دارد.

تفاوت امکانات دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم

برای دیگنیتی پرستیژ سیستم صوتی پایونیر در نظر گرفته شده است که که آمپلی فایر 150 وات پرقدرت نیز آن را همراهی می کند. به این ترتیب کسانی که روی کیفیت صوتی خودرو حساس هستند قطعا از این آپشن راضی خواهند بود. صندلی راننده نیز با ارتقا فنی بالایی همراه شده و از صندلی برقی 10 حالته در آن استفاده شده است. دیگنیتی پرستیژ از قابلیت نورپردازی داخلی هم بهره می برد که 7 رنگ برای این نورپردازی قابل انتخاب است و می توان داخل خودرو را متنوع کرد. صفحه کیلومتر و آمپرها نیز به طور کامل دیجیتالی هستند. همچنین خودرو به شارژر موبایل وایرلس هم مجهز است.

تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از نظر تغییرات بدنه تفاوت زیادی با دیگنیتی پرایم ندارد. مهمترین تغییر استفاده از رینگ های بزرگتر 20 اینچی است. همچنین چراغ های مه شکن جلو، سپر و سراگزوزها تغییراتی داشته اند.

قیمت دیگنیتی پرستیژ

قیمت دیگنیتی پرستیژ هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما از روی شواهد می توان انتظار داشت که قیمت دیگنیتی پرستیژ در لب مرز یک میلیارد تومان یا اندکی بالاتر در نظر گرفته شود. قیمت کارخانه دیگنیتی پرایم اکنون 859 میلیون و 900 هزار تومان است و با توجه به امکانات و مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ اختلاف قیمت 200 میلیون تومانی دور از انتظار نیست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها