کد خبر : 9991

چه خبر از فولکس واگن پاسات 2019؟

چه خبر از فولکس واگن پاسات 2019؟

پس از عرضه یک مدل کاملاً جدید از پاسات در بازار چین و نمونه‌ای نه چندان تحول یافته از آن در ایالات متحده، اکنون نوبت مشتریان بازار اروپا است تا منتظر ارائه نسخه‌ای تازه نفس از این سدان میان سایز و محبوب باشند.

به گزارش خودروتک، طرفداران خودروهای دیزلی می توانند منتظر نصب یک پیشرانه 2 لیتری جدید در این خودرو با آلایندگی کمتر از قبل باشند.

همان‌طور که از تصاویر تازه انتشار یافته دریافت می‌شود، نمونه استیشن واگن پاسات نیز به طور همزمان با مدل سدان عرضه خواهد شد تا دومین محصول پرفروش شرکت فولکس واگن (پس از گلف به عنوان پرفروش‌ترین)، برای رقابت با مدل جدید فورد موندئو کاملاً آماده باشد.

اگرچه شباهت زیادی میان این خودرو با چهره قبل از فیس‌لیفت وجود دارد اما به هرحال نمی‌توان تغییر حاصل شده از نصب سپرهای جلو و عقب جدید به همراه جلوپنجره بازطراحی شده در ظاهر پاسات 2019 را انکار کرد. در این مدل همچنین چراغ‌های LED برای جلو وعقب، چراغ روشنایی روز و چراغ مه‌شکن به صورت استاندارد ارائه شده است.

حالا که صحبت از چراغ‌های این خودرو شد بد نیست به این موضوع اشاره شود که چراغ‌های جلوی پاسات 2019 دقیقاً مشابه با نمونه استفاده شده در شاسی بلند پرچمدار شرکت فولکس واگن یعنی توارگ 2018 هستند که روشنایی بهتر و در نتیجه ایمنی بیشتری در رانندگی را فراهم خواهد کرد.

شاید بسیاری افراد تغییرات ایجاد شده در پاسات 2019 را چندان چشمگیر ندانند ولی باید توجه داشت فولکس پاسات که اکنون به برادر گرانقیمت‌تر خود یعنی آرتئون بیشتر شبیه شده، در میان خریداران آنقدر محبوب و مقبول هست که نیازی به تغییرات بنیادین در آن احساس نشود. این مساله در طراحی داخلی کابین نیز احساس می‌شود هرچند که سومین نسل از سامانه اطلاعات سرگرمی فولکس واگن به عنوان یکی از مهمترین تغییرات، برای اولین بار در این خودرو نصب شده است.

امکان سفارش صفحه نمایش لمسی در ابعاد 6.5، 8 و 9.2 اینچ وجود دارد که انبوهی از امکانات آنلاین، از رادیو اینترنتی گرفته تا سامانه مسیریاب را به راننده ارائه می‌دهد. یکی از فناوری‌های مهم قابل سفارش در پاسات 2019 را می‌توان تعدادی از سامانه‌های دستیار راننده دانست که در همکاری با یکدیگر، حتی امکان برعهده گرفتن رانندگی خودرو تا سقف سرعت 210 کیلومتر برساعت را دارند.

اگر امکان پرداخت هزینه‌های بیشتر برای خریدار فراهم باشد، می‌توان تجهیزاتی همچون کروز کنترل فعال، سیستم کمکی هدایت فرمان، دستیار حرکت در خطوط، سیستم کنترل حرکات تریلر و سیستم کمکی پارک را نیز در پاسات 2019 تصاحب کرد. برخلاف مدل پیش از فیس‌لیفت فولکس واگن که تنها در تریم GTE از سیستم ترمز الکتریکی بهره می‌برد، سیستم ترمز الکترومکانیکی در تمام نسخه‌های پاسات مدل 2019 به صورت استاندارد نصب خواهد شد.

به منظور پیروی از قوانین جدید و کاهش آلایندگی، تمام پیشرانه‌های دیزل و بنزین‌سوز این خودرو به مدل جدید فیلترها مجهز شده‌اند. گزینه‌های بنزین‌سوز پیشرانه پاسات در سه سطح قدرت 150، 190 و 272 اسب‌بخار عرضه می‌شوند. مدل‌های دیزل نیز 120، 190 و 240 اسب‌بخار قدرت دارند. بد نیست بدانید مدل 2.0 TDI که 150 اسب‌بخار قدرت دارد، توانسته گواهی Evo را به دست آورد زیرا میزان آلودگی ایجاد شده توسط پیشرانه آن 10 گرم بر کیلومتر کمتر از نسل قبلی است.

مدل پلاگین هایبرید پاسات نیز ارتقا یافته و اکنون می‌تواند مسافت 55 کیلومتر را در حالت تمام برقی طی کند که نسبت به ظرفیت مدل قبل از فیس‌لیفت، افزایش نشان می‌دهد.

بد نیست بدانید پاسات از سال 1978 تاکنون در کارخانه Emden در آلمان ساخته شده اما تنها تا سال 2023 در وطن خود یعنی آلمان تولید خواهد شد زیرا شرکت سازنده برنامه دارد ساخت نسل بعدی این خودرو را به جمهوری چک انتقال دهد. پیش فروش پاسات فیس‌لیفت 2019 از ماه می آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از پایان ماه آگوست آغاز شود.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها