کد خبر : 78026

صادرات خودروهای برقی چین 2 برابر شد

صادرات خودروهای برقی چین 2 برابر شد

محموله‌های خودروهای چین با پایان تدریجی قرنطینه‌های کووید در ماه می افزایش یافت و صادرات خودروهای الکتریکی بیش از دو برابر شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، خودروسازان چینی به ارزش ۲/ ۱میلیارد دلار خودروهای سواری برقی ارسال کردند که ۱۲۲درصد نسبت به سال قبل و تقریبا سه برابر سطح آن در آوریل، که کارخانه‌های خودروسازی در چانگ‌چون و شانگهای تعطیل بودند، افزایش داشتند.

خودروهای سواری به ارزش ۸/ ۲میلیارد دلار آمریکا صادر شد که بالاترین میزان صادرات ماهانه برای چهارمین‌بار، در چند سال گذشته است. شرکت‌های خودروسازی در چین با کاهش فروش داخلی در ۱۱ ماه از ۱۲ ماه گذشته، فروش خود را در خارج از کشور افزایش داده‌اند و صادرات تنها در ۵ ماه اول سال جاری از کل سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است. چین بزرگ‌ترین بازار اروپاست که تقریبا نیمی از محموله‌ها در ماه می و حدود سه‌چهارم صادرات خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است.

استفان دایر، مدیرعامل شرکت مشاوره AlixPartners مستقر در شانگهای اظهار کرد که ظرفیت تولید مازاد فعلی خودروهای برقی و فروش داخلی پایین چین به این معنی است که در میان‌مدت همچنان صادرکننده قابل‌توجهی خواهد بود. چین تقریبا ۶۰درصد از صادرات جهانی خودروهای الکتریکی را در سال ۲۰۲۱ به ‌خود اختصاص داد و این روند در سال ۲۰۲۲ ادامه دارد، اگر چه کارخانه جدید تسلا در اروپا ممکن است صادرات از چین را کاهش دهد. تسلا در ماه گذشته بیش از ۲۲هزار خودرو را به خارج از کشور ارسال کرد، پس از صادرات تنها ۶۰ دستگاه در ماه مارس و هیچ در آوریل که مونتاژ آن به دلیل قرنطینه در شانگهای متوقف شد.

به نقل از بلومبرگ، کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین در اوایل ماه جاری در یک نشست خبری گفت: ازسرگیری تولید در شانگهای کمک بزرگی به صادرات خودرو کرده است. او گفت که صادرات خودروهای برقی ۲۱درصد از کل محموله‌ها را تشکیل می‌دهد که با احیای خودروسازان بزرگ از جمله تسلا و سایک‌موتور که هر دو در شانگهای مستقر هستند، حمایت می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها