کد خبر : 75447

فورد فیستا به آخر خط رسید

فورد فیستا به آخر خط رسید

تولید خودروی فورد فیستا در تابستان ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، فورد در تابستان امسال به تولید فیستا سه درب پایان می‌دهد، اگرچه تولید نسخه پنج درب ادامه خواهد داشت. با وجود مشکلات زنجیره تامین و رفع نیاز خریدارانی که خواهان کراس اوور‌های کوچک به جای هاچ بک‌های ساب کامپکت هستند، تغییراتی در این نسل ایجاد خواهد شد.

سخنگوی فورد آلمان در صحبت هایش لغو تولید خودرو سه درب را تایید کرد و در عین حال اعلام کرده که کمی در آن تغییرات ایجاد خواهند کرد: "برای تغییر در مدل امسال، فورد در حال ساده سازی این خودرو است؛ هدف این است که امکانات مناسب  تقاضای مشتری باشد. "

ماهیت دقیق، ساده سازی مشخص نیست؛ برخی از نمایندگی‌ها در بریتانیا سفارش خودرو‌هایی با آپشن‌های خاص را متوقف کرده‌اند و سفارش‌های فیستا ST سه در به طور کلی پایان یافته است.

ساب کامپکت به تازگی برای مدل سال ۲۰۲۲ تغییر چهره پیدا کرده است، اما فروش آن در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ بسیار کاهش یافته است، فقط ۷ هزار و ۶۰۸ دستگاه در مقابل ۱۹ هزار و ۸۴۴ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته فروخته شده است، اگرچه مشکلات زنجیره تامین می‌تواند دلیل برخی از این موارد باشد.

اکنون، تولید در کارخانه فورد در کلن آلمان ادامه خواهد داشت، جایی که فضای تولیدی را با مدل‌های الکتریکی آینده با استفاده از پلتفرم MEB فولکس واگن به اشتراک خواهد گذاشت.

در بروزرسانی سال ۲۰۲۲، فیستا چراغ‌های LED استاندارد را به خود اختصاص داد، با چراغ‌های LED ماتریسی اختیاری در سطوح بالاتر، جلوپنجره‌های کمی بزرگ‌تر با دریچه‌های بزرگ‌تر در قسمت پایینی به‌عنوان تغییرات بصری اولیه برجسته می‌شوند، اگرچه فیستا ظاهر مشخص خود را در بخش حفظ کرده است.

سال ۲۰۲۲ پایان کار فیستای سه درب پس از ۴۶ سال است. اما به اعتبار فورد، تقریباً از تمام رقبای خود پیشی گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها