کد خبر : 1908

اختصاصی خودروتک؛

حجم 1000 سی‌سی، قدرت 140 اسب‌بخار

حجم 1000 سی‌سی، قدرت 140 اسب‌بخار

نسخه جدید فورد فیستا با طراحی خیره‌کننده و مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای راهی بازار شده است. این خودرو جدیدترین عضو خانواده STها به شمار می رود.

به گزارش خودروتک، دنیای اسپرت‌های سایز کوچک بار دیگر میزبان Fiesta دوست‌داشتنی است. هاچ‌بک ریزاندام آمریکایی که در عین کوچکی، قابلیت‌های نفس‌گیری دارد. در سری جدید این فورد، شرکت رنگ‌بندی‌های هیجان‌انگیزی را برای آن انتخاب کرده است. این ترکیب‌بندی رنگی را پیش‌تر تنها روی مدل‌های مسابقه‌ای سری ST دیده بودیم.

فورد فیستا

نکته جالبی درباره این فورد مطرح است که شاید برای مشتریان آن چندان جذاب نباشد. گفته می‌شود این سری از فیستا تنها برای بازار اروپا تدارک دیده شده و دست خریداران آمریکایی از آن کوتاه است. سوال اینجاست که چرا باید این هاچ‌بک ساده تا این اندازه خواستنی باشد؟ در مدل‌های جدید این خودرو می‌توان یک موتور یک لیتری EcoBoost سه سیلندر توربوشارژ را مشاهده کرد. موتوری که خروجی آن 140 اسب‌بخار است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته به صورت FWD به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

فورد فیستا

فورد فیستا ST  نسخه قبلی، به پیشرانه‌‌ای مجهز شده بود که حجم آن ۱.۵ لیتر بود. این پیشرانه ۳ سیلندر و با آرایش خطی که از توربوشارژر بهره می‌برد و توان خروجی آن معادل با ۱۹۷ اسب‌ بخار و گشتاور خروجی آن ۲۹۰ نیوتن‌متر بود. در مقایسه با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر نسل قبل، توان خروجی پیشرانه‌ی جدید ۱۷ اسب‌ بخار و ۵۰ نیوتن‌متر افزایش یافته است. اما میزان Overboost در هر دو نسخه یکسان است و می‌تواند به مدت ۲۰ ثانیه، توان تولیدی پیشرانه را افزایش دهد.

فورد فیستا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها