کد خبر : 72698

استلانتیس نسبت به آینده خودروهای برقی بدبین است

استلانتیس نسبت به آینده خودروهای برقی بدبین است

استلانتیس یکی از بزرگ‌ترین ائتلاف‌های خودروسازی در جهان که با ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر ایجاد شد، می‌گوید تفکر کارلوس تاوارس مدیرعامل این شرکت در بدبینی نسبت به خودروهای الکتریکی معروف است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، ماه گذشته، او از افزایش هزینه‌های الکتریکی‌سازی در صنعت خودرو شکایت کرد. وی در مصاحبه اخیر خود نیز گفته که خاموش شدن تدریجی موتورهای احتراقی یک انتخاب سیاسی است که با خطرات (هم محیطی و هم اجتماعی) همراه است.

استدلال کارلوس تاوارس این است که خودروسازی می‌تواند از طریق گسترش محصولات هیبریدی‌‌‌، انتشار CO۲ را ارزان‌‌‌‌تر و سریع‌‌‌تر کاهش دهد.  برخی بر این باورند که هدف مدیرعامل استلانتیس از این اظهارات این است که زمان بخرد تا روند برقی‌سازی در جهان را کُند کرده و خود را به رقبا (آنها که زودتر وارد این عرصه شده‌اند) برساند.

این شرکت قول سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰‌میلیارد یورویی (۳۴‌میلیارد دلاری) در الکتریکی‌سازی تا سال ۲۰۲۵ را داده است. استلانتیس قرار است ۴ پلت‌فرم جدید مخصوص خودروهای برقی را ارائه و روی آنها چند محصول بسازد.  یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دی اکسید کربن و عامل مهم در تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، بخش حمل‌‌‌ونقل است.

۲۸‌‌‌درصد از گازهای گلخانه‌‌‌ای در ایالات متحده از همین بخش ناشی می‌شود و از سال ۱۹۹۰ تا به حال آلایندگی در این بخش نسبت به سایر بخش‌‌‌های دیگر از همه بیشتر افزایش داشته است. یکی از راهبردهای پیشنهادی که گفته می‌شود می‌تواند موضوع تغییرات آب و هوایی را هدف قرار دهد کاهش آلاینده‌‌‌های گازهای گلخانه‌‌‌ای از طریق تشویق مردم به استفاده از خودروهای برقی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها