کد خبر : 72314

مقایسه درآمد ایستگاه شارژ خودروهای برقی و پمپ بنزین

مقایسه درآمد ایستگاه شارژ خودروهای برقی و پمپ بنزین

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، فروش خودروهای بنزینی از سال ۲۰۳۰ در این قاره ممنوع می شود و این موضوع به معنی گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی بوده و در نتیجه آن، پمپ بنزین ها به عنوان یک شغل سودآور، تعطیل می شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت بریتیش پترولیوم که غول نفتی بریتانیا محسوب می شود، در بیانیه ای اعلام کرد: به زودی مراکز شارژ سریع خودروهای الکتریکی از پمپ های بنزین سود بیشتری خواهند داشت.

بر این اساس بریتیش پترولیوم انتظار دارد این تغییر تا سال ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد. این امر ناشی از سرمایه‌ گذاری اخیر این شرکت در تجهیز جایگاه های شارژ خودروهای برقی است که Chargemaster  نامیده شده  و شرک بریتیش پترولیوم آن را با نام تجاری BP Pulse در سال ۲۰۱۸ خریداری کرده است.

سخنگوی این شرکت در مورد سیاست های آینده این مجموعه توضیح داد که تقاضا برای مصرف خودروهای الکتریکی افزایش یافته است و به همین دلیل ما در زیرساخت های این حوزه سرمایه گذاری می کنیم.

این شرکت قصد دارد در سال‌ های آینده کسب‌ و کارهای مبتنی بر خودروهای الکتریکی و  شارژ خود را از ۱۱ هزار جایگاه  به ۷۰ هزار جایگاه در سراسر جهان گسترش دهد.

ایستگاه شارژ خودروی برقی

به گزارش سیناپرس، در بیانیه این شرکت عنوان شده است:‌ ما روی نصب شارژرها در چین، اروپا، بریتانیا، آلمان و هلند تمرکز کرده‌ایم و اولین نمایش خود را چند ماه پیش در ایالات متحده انجام دادیم، زمانی که شرکت شارژ خودروهای برقی Amply را خریداری کردیم. بریتیش پترولیوم در حال حاضر جزئیات سود یا زیان ناشی از شارژ خودروهای الکتریکی را افشا نمی کند. اما در حساب‌ های ثبت‌ شده در سال ۲۰۲۰ این شرکت، حاشیه ناخالص ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای فروش خرده‌ فروشی سوخت، علیرغم کاهش ۱۴ درصدی حجم آن، گزارش شد.

بریتیش پترولیوم متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ سالانه 2.5 میلیارد دلار در زیرساخت های جهانی خود، از جمله شارژ وسایل برقی، سرمایه گذاری کند. 

بیشتر سرمایه گذاری این شرکت  در زیرساخت های شارژ سریع DC بوده است که بیش از ۵۰ کیلووات تعریف شده است. علیرغم اینکه این نرخ شارژ به سرعت ارائه شده توسط شرکت هایی مانند Ionity و شبکه سوپرشارژر تسلا نیست، اما همچنان به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد.

سودآوری فزاینده شارژرها نشان دهنده تغییر بریتیش پترولیوم از نفت به انواع سبزتر انرژی است و با افزایش سرعت شارژ، شرکت ارزش بیشتری برای راحتی مشتری قائل است. زمان مورد نیاز برای شارژ سریع حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها