کد خبر : 71158

احتمال توقف فعالیت تاکسی های تسلا

احتمال توقف فعالیت تاکسی های تسلا

پس از تصادف یکی از تاکسی‌های مدل سه تسلا در پاریس که مرگ یک نفر و زخمی شدن ۲۰ تن را به دنبال داشت، شرکت تاکسیرانی پاریس تصمیم گرفت فعلا از این خودروها استفاده نکند.

به گزارش خودروتک به نقل از  تجارت‌نیوز، پس از یک سانحه رانندگی مرگبار، بزرگترین شرکت تاکسیرانی پاریس استفاده از ماشین‌های مدل سه تسلا را در ناوگان خود به تعلیق درآورد.

چندی پیش در منطقه‌ای در جنوب شرقی پاریس یک راننده کنترل ماشین تسلای خود را از دست داد. این حادثه منجر به مرگ یک نفر و زخمی شدن 20 تن شد که سه نفر از آن‌ها هم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه هستند. دادستان‌های پاریس روز یکشنبه تحقیقات خود را پیرامون این سانحه آغاز کردند.

به نقل از گاردین، با توجه به سرعت و مسیر حرکت خودرو و برخورد با چندین مانع این امکان وجود دارد که دلیل این تصادف نقص فنی ماشین بوده باشد. مثلا ممکن است پدال گاز ماشین گیر کرده باشد.

شرکت تاکسیرانی G7 که ادعای بزرگترین شرکت تاکسیرانی اروپا را دارد گفت که 37 نفر از رانندگانش از خودرو تسلا مدل سه استفاده کرده‌اند. باقی مدل‌های تسلا همچنان در کار خدمت رسانی باقی می‌مانند.

پس از اینکه کمپانی تسلا اطلاعات خودرو را از راه دور بررسی کرد، هر گونه نقص فنی در ماشین را انکار کرد.

وزیر حمل و نقل فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد: «هنوز در این مرحله ادعایی مبنی بر اینکه دلیل تصادف نقص فنی بوده است نداریم.»  وی افزود: «طی صحبتی که با مدیر عامل تسلا در اروپا داشتیم هیچ هشدار ایمنی در خصوص خودرویی که تصادف کرده بود وجود نداشته است.»

معاون شرکت G7 گفت:«تصادف زمانی رخ داده است که عصر روز یکشنبه یکی از رانندگان خارج از ساعت کاری همراه خانواده‌اش در حال رفتن به یک رستوران بودند.»

تسلا برای برآورد اینکه این حوادث به علت نقص فنی بوده‌اند یا خیر اطلاعات سنسورها و دوربین‌های ماشین‌های خود را جمع آوری می‌کند.

پیش از این هم امنیت تسلا برای حوادث مرگباری که در زمان رانندگی خودکار ماشین‌هایش رخ داده بود زیر سوال رفته بود. در حالت رانندگی خودکار خودرو به صورت اتوماتیک کنترل فرمان، ترمز و گاز را به دست می‌گیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها