کد خبر : 70925

بازی کامپیوتری حین رانندگی با تسلا

بازی کامپیوتری حین رانندگی با تسلا

به نظر می‌رسد که از این پس، رانندگان خودروهای تسلا می‌توانند حتی در حین حرکت نیز بازی‌های ویدیویی را روی نمایشگر مرکزی خودرو اجرا کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی نیوز، نیویورک تایمز با انتشار گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت تسلا در تابستان امسال، با عرضه یک به‌روزرسانی این امکان را برای دارندگان خودروهای خود فراهم کرد تا بازی‌هایی همچون Solitaire‌، Sky Force Reloaded و The Battle of Polytopia: Moonrise را در حین حرکت خودرو اجرا و بازی کنند.

اما طبق این گزارش، قبل از اجرای بازی، پیامی‌ با این مضمون که اجرای بازی در حین حرکت خودرو، تنها برای سرنشینان امکان‌پذیر است، روی نمایشگر خودرو نقش می‌بندد.

این یعنی تسلا خود به این موضوع واقف است که می‌توان در حین حرکت خودرو نیز بازی را اجرا کرد.

اگرچه در اینجا اجازه اجرای بازی تنها به سرنشینان داده شده، اما راننده می‌تواند با لمس دکمه مربوط به سرنشین به راحتی و در حین رانندگی، بازی کند. حتی اگر سرنشین هم بازی را آغاز کند، این احتمال وجود دارد که حواس راننده پرت و متوجه بازی شود.

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرد که در سال 2019‌ میلادی، 3142 نفر جان خود را در اثر تصادفات ناشی از حواسپرتی در حین رانندگی از دست دادند. نتایج تحقیقی که در سال 2017 صورت گرفت، نشان داد که بسیاری از سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی‌ در خودروها، موجب حواسپرتی رانندگان می‌شوند.

علی‌رغم آنکه رانندگان تسلا می‌بایست حتی در حالت رانندگی آتوپایلوت نیز دست‌های خود را روی فرمان خودرو نگه دارند، اما یافته‌های محققان خلاف این مساله را نشان می‌دهد به طوری که اکثر رانندگان پس از فعال شدن این قابلیت، توجه چندانی به جاده ندارند.

اما در این بین، برخی از خودروسازان قابلیت‌های مربوط به نمایشگرهای لمسی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌خودروهای خود را در حین حرکت، غیرفعال می‌کنند.

انتشار گزارش نیویورک تایمز هنوز با واکنشی از سوی تسلا همراه نبوده و باید منتظر ماند و دید که پاسخ ایلان ماسک و تیم روابط عمومی‌ وی به این خبر چه خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها