کد خبر : 69476

مخالفت با طرح 1.75 تریلیون دلاری خودروهای برقی در آمریکا

مخالفت با طرح 1.75 تریلیون دلاری خودروهای برقی در آمریکا

طرح پیشنهادی ۷۵/ ۱ تریلیون دلاری نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا برای تقویت تولید خودروهای برقی در این کشور با مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه و خودروسازان خارجی مواجه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، هدف از اجرای این طرح احیای صنعت خودروی آمریکا به‌ویژه در شهر دیترویت است که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز ایالات‌متحده در آن فعالیت دارند.

در قالب این طرح، اعتباری حداکثر ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلاری برای خرید هر خودروی برقی در آمریکا در نظر گرفته می‌شود که از این رقم ۵۰۰ دلار اعتبار به تولید باتری اختصاص دارد. این اعتبار تنها به خودروهای برقی ساخت آمریکا اختصاص می‌یابد که از سال ۲۰۲۷ به بعد تولید شوند. از همین رو کشورهای همسایه آمریکا مانند مکزیک و کانادا از اجرای طرح یادشده استقبال نکرده‌اند.

در طرح یادشده مشوق‌های مالیاتی نیز طی ۱۰ سال به سه شرکت خودروسازی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر اختصاص می‌یابد. شرکت‌های یادشده به‌شدت از این طرح استقبال کرده و می‌گویند از این طریق ده‌ها هزار فرصت شغلی جدید خلق می‌شود.

در مقابل، شرکت‌های خودروسازی غیرآمریکایی این تصمیم را ناعادلانه و غیررقابتی توصیف کرده و مکزیک و کانادا نیز آن را در تضاد با پیمان‌های تجاری دوجانبه خود با ایالات‌متحده دانسته‌اند. تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه برخی ایالت‌های آمریکا نیز مدعی شده‌اند طرح یادشده به ضرر کارگران سایر ایالات است و محیط کاری تبعیض‌آمیزی را علیه آنها ایجاد می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها