کد خبر : 68668

دعوای حقوقی تسلا و ریویان بالا گرفت

دعوای حقوقی تسلا و ریویان بالا گرفت

تسلا می گوید ریویان همچنان اسرار تجاری را از تسلا به سرقت می برد و کارکنان سابق آن را می رباید با این که 14 ماه پیش تسلا علیه ریویان اقامه دعوی کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، سال 2020 تسلا شکایتی علیه ریویان، رقیب خود در عرصه ساخت خودروهای برقی تنظیم کرد و مدعی شد که ریویان اسرار تجاری تسلا را از طریق جذب نیروهای انسانی آن می دزدد. به گفته ی بلومبرگ از قول تسلا هم این رویه در تابستان همین امسال با سرقت فناوری باتری ادامه یافته است. ریویان هم در دفاع از خود می گوید ادعاهای جدید تسلا بر اساس مستندات نیست.

آمازون، غول عظیم خرده فروشی در آمریکا، از سرمایه گذاران اصلی ریویان است.

تسلا در این دعوی جدید خود گفته است: «ظاهر امر نشان می دهد که ریویان تحت فشار شدید از طرف سرمایه گذاران است که بعد از 10 تا 12 سال هنوز محصول تجاری این شرکت دست مشتری را نگرفته است و به همین خاطر ریویان تلاش های غیرقانونی خود را تشدید کرده است.»

قاضی ایالات کالیفرنیا هم اجازه داده است که اتهامات جدید هم به پرونده تشکیل شده افزوده شوند. ریویان هم به این کار اعتراض کرده و می گوید دعاوی جدید تسلا پایه و اساس ندارد و فقط باعث به تأخیر افتادن راه حل ها و بیرون آمدن از این وضعیت می شود. ریویان هم در دعاوی خودش علیه تسلا اعلام کرده است که در بسیاری از مواردی که تسلا به ریویان اتهام زده، به درستی مشخص نکرده است که کدام اسرار تجاری این شرکت مورد سرقت قرار گرفته است. ریویان نوشته است: «در مورد چند مورد از اتهام سرقت اسرار تجاری، جزئیات به قدری ناچیز است که ریویان نمی تواند به دقت مشخص کند کدام بخش از ادعای تسلا جزو دارایی های معنوی آن شرکت بوده است چه رسد به آن بخشی که ادعا می کند جزو اسرار شرکت بوده است.»

ریویان تلاش زیادی کرده است که شکایت های تسلا با دیوار بسته رو به رو شود اما در ماه مارس همین امسال قاضی پرونده دستور داده است که این پرونده باز بماند و جریان پیدا کند.

اواخر همین امسال ریویان به دنبال عرضه اولیه سهام خود خواهد بود که در آن صورت ارزشی که برای ریویان تخمین زده اند، 80 میلیارد دلار است. در ضمن ریویان اولین خودروساز در جهان است که وانت پیکاپ R1T‌ آن به تولید انبوه رسیده و از خط  تولید تجاری شده است. در حالی که وانت سایبرتراک تسلا نه تنها از خط تولید خارج نشده بلکه تا سال 2022 به تأخیر افتاده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها