کد خبر : 67094

تسلا به شرکت های رقیب فناوری خود را ارائه می کند

تسلا به شرکت های رقیب فناوری خود را ارائه می کند

ماسک در سخنرانی جدید خود از آمادگی شرکت تسلا برای ارائه فناوری خودروهای خودران خود به شرکت های رقیب خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا گفت که این شرکت می‌تواند فناوری خودروهای خودران خود را به سایر تولیدکنندگان خودرو اعطا کند. این کارافرین در سخنرانی روز تسلا درباره جزئیات مربوط به تغییرات اخیر نرم افزار تسلا نیز توضیحاتی را ارائه داد.

ماسک سال‌هاست تأکید می کند که فناوری رانندگی خودران تسلا از داشتن یک انسان در پشت فرمان ایمن‌تر است، اما اوایل این هفته، مقامات آمریکایی پس از تقریباً ده مورد تصادف با وسایل نقلیه تسلا که منجر به 17 مورد جراحت و یک کشته شد، تحقیقات رسمی را در مورد سیستم راننده اتوماتیک این شرکت آغاز کردند.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا تسلا متعهد به تأمین منابع نرم افزار خود می شود یا خیر، پاسخ داد: "خب، ایجاد این سیستم اساساً بسیار گران است، بنابراین به نوعی باید هزینه آن را پرداخت. مگر اینکه مردم بخواهند رایگان کار کنند. اما باید بگویم که اگر شرکت های خودروسازی دیگر بخواهند مجوز بگیرند و از فناوری خودران در اتومبیل های خود استفاده کنند، این عالی خواهد شد و دیگر خودرو های خودران تنها به خودروهای تسلا محدود نمی شوند. "

خودروهای خودران

چنین اقدامی به تولیدکنندگان خودروهای رقیب اجازه می دهد تا درجه ای از توانایی رانندگی خودران را بدون سرمایه گذاری مبالغ هنگفت برای چنین سیستمی به منظور توسعه مدل های خود استفاده کنند. با این حال، ماسک معتقد است که سیستم رانندگی کامل خودران نسل بعدی تسلا قادر خواهد بود که به رانندگی در سطح ایمنی بسیار بالاتر از یک انسان برسد، او معتقد است رانندگی خودروهای خودران آینده احتمالاً حداقل 200 یا 300 درصد بهتر از یک انسان است .

این اظهارات تنها یک ماه پس از آن بیان شده است که ماسک اعلام کرد شبکه سوپرشارژر تسلا که اغلب به عنوان معتبرترین و گسترده ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در جهان شناخته می شود برای اولین بار در اواخر امسال به روی خودروهای غیر تسلا باز می شود.

خودروهای خودران

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها