کد خبر : 62554

جنجال جدید یک خودروی خودران | تاکسی وایمو ناگهان ایستاد

جنجال جدید یک خودروی خودران | تاکسی وایمو ناگهان ایستاد

اخیرا یکی از مینی‌ون‌های تمام خودران شرکت وایمو (Waymo) در یک تقاطع در ایالت آریزونای آمریکا از حرکت ایستاد و این شرکت را وادار به ارسال تیم کمکی برای خارج کردن خودروی متوقف‌شده در خیابان کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، اما جالب اینجاست که قبل از آنکه تیم امداد وایمو به محل برسد، این خودروی خودران شروع به حرکت کرد و این جابجایی باعث شد تا تمامی‌ سه لاین خیابان مسدود شود. ویدیوی مربوط به این لحظه نادر از هنگ کردن یک خودروی خودران توسط شخصی به نام جوئل جانسون ضبط و در یوتیوب منتشر شد.

او در کانال JJRicks Sudios یوتیوب، ویدیوهایی را از تجربه رانندگی با خودروهای خودران مجهز به فناوری خودران سطح 4 (Level 4) ثبت می‌کند و در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. شرکت وایمو تحت مالکیت آلفابت (شرکت مادر گوگل) قرار دارد و تاکنون حدود 600 خودروی خودران را تولید و روانه خیابان‌ها کرده است.

این شرکت، تیمی‌از متخصصان را برای کنترل و نظارت از راه دور بر این خودروها گرد هم آورده است. خودروهای بدون سرنشین وایمو به هشت دوربین روی بدنه خود مجهز شده‌اند که اپراتورها می‌توانند به راحتی نحوه حرکت و محیط پیرامون آن‌ها را تحت نظر بگیرند تا در صورت نیاز به کمک انسانی، بتوانند خودرو را هدایت کنند.

با این حال، وایمو مدعی شده که تیم کمک از راه دور این شرکت، صفر تا صد کنترل حرکت این خودروها را برعهده ندارند، بلکه در مواقع لزوم و در شرایطی که خودرو در موقعیت‌های سخت قرار می‌گیرد، پیشنهادهایی را برای خارج کردن خودرو به آن ارائه می‌دهند.

در اتفاق اخیر نیز این خودروی خودران قصد داشت تا به سمت راست بپیچد و وارد یک خیابان شود اما وجود مخروطی‌های نارنجی‌رنگ روی خطوط کنار خیابان، باعث گیج شدن خودرو شد. در نتیجه، خودرو به طور کامل متوقف شد تا تیم امداد از راه برسد.

اما در این مورد خاص، متخصصان کمک از راه دور وایمو، اطلاعات و راهنمایی نادرست را به این خودرو ارائه دادند و خودرو با حرکت خود باعث بدتر شدن اوضاع مسدود شدن کل مسیر شد. تا اینکه، در نهایت تیم امداد این شرکت از راه رسید و خودرو را وارد مسیر از پیش تعیین‌شده کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها