کد خبر : 61850

خودروی خودران در نقش پاکبان | عکس

خودروی خودران در نقش پاکبان | عکس

یک شرکت فنلاندی پاکبان خودرانی را به شکل یک خودروی برقی تولید کرده که قادر به حرکت در سطح شهر و پاکسازی مناطق مختلف است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر: این پاکبان خودران که توسط شرکت ترومبیا تولید شده، به طور آزمایشی در پایتخت فنلاند مورد استفاده قرار گرفته و فعلا برخی مسیرهای حرکت دوچرخه‌ها و نیز خیابان‌های اصلی را در شب تمیز و پاکسازی می‌کند.
 
این خودروی خودران پاکبان که ترومبیا فری نام دارد، ۵۲/ ۳ متر طول و ۳/ ۲ متر عرض دارد و با افزوده شدن دو جاروی کمکی به دو طرف این خودرو عرض آن به سه متر افزایش می‌یابد.
 
باتری‌های لیتیومی نصب شده روی این خودرو شارژ آن را تا‌ ۱۷ ساعت تا‌مین می‌کند و با استفاده از آن می‌توان انواع زباله را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری کرد.
 
 
خودروی مذکور مجهز به فناوری لیدار و نیز فناوری دید هوشمند برای شناسایی موانع، زباله‌ها و مسیریابی دقیق است و در تمامی شرایط آب و هوایی نیز قابل استفاده خواهد بود.
 
این خودرو هم در روز و هم در شب می‌تواند زباله‌های مختلف را شناسایی و جمع‌آوری کند و حداکثر سرعت آن به ۱۰کیلومتر در ساعت می‌رسد. اما در زمان جمع‌آوری زباله‌ها این سرعت به ۲ تا‌ ۶ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. عرضه این محصول به بازار در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها