کد خبر : 49830

حضور خودروهای بدون رتبه ایمنی در جاده های آمریکا


حضور خودروهای بدون رتبه ایمنی در جاده های آمریکا

سالانه 400 هزار دستگاه در بازار آمریکا به فروش می رسند که نتایج تست تصادف آنها در دسترس همگان نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تست تصادف یا کرش تست اهمیت بسیار بالایی در انتخاب و خرید خودرو دارد اما در بازار آمریکا بسیاری از برندهای معتبر مثل جاگوار، پورشه و لندرور در حال فروش محصولات خود هستند بدون آن که نتایج تست تصادف آنها به طور رسمی اعلام شده باشد.

به گزارش کانزومر ریپورتس Consumer Reports اخیراً یادآوری کره است که تعداد قابل ملاحظه ای خودرو در جاده های آمریکا در حال تردد هستند که امتیاز ایمنی آنها مشخص نیست.

دو مؤسسه در آمریکا متولی ایمنی در خودرو هستند که اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی فدرال به روش ستاره ایمنی وضعیت خودروها را مشخص می کند و دیگری مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه است که خودروها را از لحاظ ایمنی از ضعیف تا خوب دسته بندی می کند.

اکثر خودروهایی که رتبه یا درجه ایمنی آنها مشخص نیست از آن دسته خودروهایی هستند که با تیراژ کم فروخته میشوند مثل خودروهای اسپورت، خودروهای لاکچری، و ون های بزرگ. هزینه هایی که در اثر تصادف این خودروها به وجود می آید بسیار قابل توجه است. به طور طبیعی چون تیراژ این خودروها پایین است، از عهده هزینه های تست های تصادف برنمی آیند. مثل نیسان 370Z تویوتا Sequoia و مزدا میاتا  MX-5، حتی لکسوس GX. خیلی از این مدل هایی که تست نشده اند به بازطراحی هم رسیده اند و برخی از آنها در نوبت ارزیابی قرار دارند.

در بازار آمریکا 97 درصد از خودروهای فروخته شده از لحاظ ایمنی وضعیت مشخصی دارند و یک مؤسسه مستقل آنها را ارزیابی کرده است.

البته برخی از این خودروسازان، نام های معتبری در دنیا هستند و در داخل مجموعه خود تست های لازم را انجام داده اند اما برخی از آنها این تست ها را به مؤسسه های مستقل نسپرده اند.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا NHTSA می گوید 85 درصد از خودروهای جدید را رتبه بندی می کند مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه IIHS هم 80 درصد خودروهای متداول را از لحاظ ایمنی اندازه گیری می کند و در مجموع 97 درصد خودروهای جدید تحت پوشش این دو مؤسسه قرار دارند. با این حال همه خودروها پیش از اجازه فروش، از لحاظ صندلی کودک، قابلیت رؤیت چراغ ها و ریسک واژگون شدن و داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته ایمنی مورد بررسی قرار می گیرند.

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه پیشنهاد می کند در خصوص خودروهایی که اطلاعات کرش تست خود را منتشر نکرده اند، ابتدا به وبسایت این مؤسسه IIHS website مراجعه کنند و از نرخ مرگ و میر و دعاوی خسارت های بیمه ای مدل مد نظر خود مطلع شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها