کد خبر : 45061

تسلا ارزشمندترین برند خودرویی دنیا | بالاتر از همه!

تسلا ارزشمندترین برند خودرویی دنیا | بالاتر از همه!

ارزش هر سهم تسلا از 1000 دلار عبور کرد و حالا اگر ارزش سهام سه غول خودروسازی آمریکا، یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر [که با فیات ایتالیا ادغام شده و می خواهد با PSA فرانسه هم اتحاد برقرار کند] با هم جمع بزنید به تسلا نمی رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تسلا اکنون از همه خودروسازان دنیا با ارزش تر شده و حتی از تویوتا و گروه خودروسازی فولکس واگن هم پیشی گرفته است.

بله درست است. یک استارت آپ در بخش خودروهای برقی که تازه چند سال است سهام آن سوددهی منظمی پیدا کرده، از غول هایی مثل تویوتا، گروه فولکس [با آن برندهای عجیب مثل بوگاتی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه، آئودی، سئات، اشکودا، دوکاتی، اسکانیا و مان]، هوندا، دایملر [صاحب برند مرسدس بنز] با ارزش تر شده و به 185 میلیارد دلار رسیده است. ارزش جنرال موتورز 41 میلیارد، فورد 27 میلیارد و فیات کرایسلر 20 میلیارد دلار است که روی هم 88 میلیارد دلار می شود و تسلا با 158 میلیارد دلار فاصله معناداری پیدا کرده است. در همین هفته گذشته ارزش سهام تسلا با 72 دلار افزایش به ازای هر سهم به 1014 دلار رسید.

ایلان ماسک به خاطر بهبود مستمری که در ارزش سهام این شرکت در چند سال گذشته بر جای گذاشت، سال 2019 رقمی معادل 700 میلیون دلار در تسلا به دست آورد و جالب این جا است که او به عنوان مدیر عامل، حقوق  و دستمزدی از این شرکت دریافت نمی کند. او فقط از سهام داران اصلی تسلا است که بیش از 18 درصد از این خودروسازی را در اختیار دارد. به دلیل بهبودی مستمری که ایجاد کرده حالا حق دارد هر تعداد سهمی که از این شرکت دارد در هر زمانی که نیاز می بیند در بازار عرضه کند.

شرکت سرمایه گذاری ودبوش سکیوریتیز Wedbush Securities می گوید هیچ شواهد متقنی وجود ندارد که این صعود ارزش سهام در تسلا را توضیح دهد و تنها می توان گفت که این شرکت قواعد بازی در این صنعت را تغییر داده است.

این تشکیک چند سالی است که در مورد ارزش سهام تسلا مطرح می شود و بسیاری از تحلیل گران بازار بورس آن را حبابی ارزیابی می کنند اما معلوم نیست چرا در این چند سال تحلیل های آنان درست از آب در نمی آید و نه تنها ارزش این کمپانی در حال کم شدن نیست، بلکه جلوی چشم همه درحال بهتر شدن است. برای مثال تحلیل های «بانک آمریکا» در 12 ماه گذشته پیش بینی ارزش 350 دلار برای سهام تسلا را منتشر کرده بود و حتی در ماه مارس به این رقم سقوط کرد اما دوباره به شکل خیره کننده ای بهبود یافت.

تا به حال که تشکیک ها درست از آب در نیامده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها