کد خبر : 43112

ارزش فراری بیشتر از خودروسازان آمریکایی

ارزش فراری بیشتر از خودروسازان آمریکایی

ثروت جنرال موتورز و فورد دو خودروساز اول آمریکا هیچکدام به اندازه ی فراری نیست. با این که فراری در سال 10 هزار خودرو تولید می کند در حالی که جنرال موتورز به تنهایی سال گذشته بیش از 7 میلیون خودرو تولید کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، قیمت سهام فراری این هفته 7 درصد رشد داشت که مدیون سودآفرینی قوی در فصل اول سال 2020 است. و حالا ثروت این شرکت خودروسازی ایتالیایی از 30 میلیارد دلار عبور کرده و ارزش آن بالاتر از دو خودروساز اول آمریکا، جنرال موتورز و فورد قرار گرفته است.

این شرکت خودروسازی که روی خودروهای اسپورت کار میکند و در مارانلوی ایتالیا مستقر است، سوآوری بالاتر از انتظاری در سه ماه اول سال  جدید به دست آورده است. با این که این کارخانه مثل بقیه خودروسازان از ماه مارس تعطیل شده اما ارسال از کارخانه 5 درصد رشد کرده و به 2,738 دستگاه رسیده، گردش مالی این شرکت 1 درصد افت کرده و به 1.02 هزار میلیارد رسیده که از رقم پیش بینی 852 میلیارد دلار بالاتر است. این شرکت از روز دوشنبه همین هفته در کارخانه های مارانلو و مودنا تولید را از نو آغاز کرده است.

با این که فراری در سال فقط 10 هزار دستگاه خودرو تولید می کند، در مقایسه با جنرال موتورز که فقط سال گذشته 7.7 میلیون دستگاه تولید کرد، بهتر عمل کرده و نام و نشان فراری و قیمت های گزاف این خودروساز باعث شد بتواند بهتر از سایر خودروسازان این گردنه سخت شیوع بیماری کرونا را پشت سر بگذارد.

به بیان دقیق تر، سرمایه بازار فراری روز دوشنبه همین هفته به 30.1 میلیارد دلار رسید، جنرال موتورز زیر 29.3 باقی ماند، سرمایه بازار فورد 19.2 میلیارد و فیات کرایسلر 13 میلیارد  دلار ماند.

از زمانی که فراری به سهام عمومی تبدیل شد، ارزش سهام آن سه برابر شد. با این که این خودروساز پیش بینی سود امسال را کاهش داد و اذعان کرد که در کسب و کار مسابقات اتومبیل رانی فرمولا وان ضعیف تر از گذشته خواهد بود، اما سرمایه گذاران و سهامداران بسیار خوشحال هستند که پیش بینی های امسال کاهش ملایم دارد و آن طور که تصور میشد، شدید و وخیم نیست.

در ماه آوریل فراری تقسیم سود را 1.13 یورو (1.23 دلار) به ازای هر سهم اعلام کرده بود که 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بود. در همان گزارش برآورد فراری از سود بین 3.7 تا 3.9 میلیارد یورو بود که نسبت به پیش بینی قبل از وقوع کرونا (4.5 میلیارد دلار) کاهش ملایمی بود.

ارزش برند فراری و تقاضا برای خودروهای اسپورت باعث شده قیمت محصولات این شرکت بین 215 هزار دلار تا 1 میلیون دلار باشد و همین موضوع باعث شده حاشیه سود فراری 24 درصد باشد که در مقایسه با سایر خودروسازان که حاشیه سود 5 درصد دارند،رقم خیره کننده ای باشد.

لویسی کامیلری مدیر عامل فراری به سهامداران خود گفته است: «با این که تعدادی مشتری انصرافی از آمریکا و استرالیا وجود دارد هنوز وضعیت قرمز در هیچ جغرافیایی برای فراری مشاهده نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها