کد خبر : 39266

حمله مدیرعامل پژو-سیتروئن به خودروهای برقی

حمله مدیرعامل پژو-سیتروئن به خودروهای برقی

کارلوس تاوارس مدیر عامل گروه خودروسازی پی اس ای (پژو-سیتروئن) در کنفرانس خبری سالانه اعلام نتایج در مقر اصلی این خودروسازی در پاریس در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به دلیل آن که نمایشگاه ژنو امسال به دلیل شیوع بیماری ویروسی لغو شد از دفتر کار خود با خبرنگاران صحبت کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تاوارس می گوید خودروهای برقی را فقط «معتادان به سبز» green addicts، منظور «طرفداران و هواداران تعصبی محیط زیست» می خرند و در جریان اصلی زندگی مردم تقاضای کافی برای آن وجود ندارد. وی در ادامه می گوید وقتی در بازاری مشوق ها یا سوبسیدها [برای خودروهای برقی] برداشته می شوند، تقاضا با سقوط آزاد مواجه می شود.

قرار بود این کنفرانس خبری در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو برگزار شود که به دلیل کنسل شدن نمایشگاه، در دفتر مدیر عامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن برگزار شد.

از نظر تاوارس میدان نبرد تا سال 2025، عرضه خودروهایی است که میزان آلایندگی آن صفر باشد. و در خصوص دشواری فروش خودرو به مصرف کنندگان عادی به صراحت می گوید ما هنوز فقط به معتادان سبز، خودروی برقی می فروشیم و هنوز فروش خودروی برقی به واقع گرایان و عمل گرایان ممکن نشده است.

تاوارس عدم استقبال از خودروهای برقی و دلایل آن را توضیح می دهد و می گوید، نبود شبکه جایگاه شارژ باتری های خودروهای برقی در سراسر کشور، پیمایش کوتاه به ازای هر بار شارژ، طولانی بودن زمان شارژ باتری خودرو، مسائل نامعلوم در خصوص قیمت برق برای شارژ باتری های خودروهای برقی از موانع بزرگ عادی شدن فروش خودروهای برقی است.

به همین دلیل پژو هنوز به همان خودروهای بنزینی درون سوز و یا پلتفرم هایی بسنده کرده که حداکثر قابلیت هیبریدی دارند و فعلا سرمایه گذاری به سمت ساخت خودروهای برقی را آغاز نکرده است. تاوارس می گوید: «ما سعی می کنیم به شکل خیلی چابک خود را با خواسته های مشتری وفق دهیم.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها