کد خبر : 39215

شیطنت تبلیغاتی تویوتا جنجال آفرید

شیطنت تبلیغاتی تویوتا جنجال آفرید

تویوتا یک تبلیغاتی علیه خودروهای برقی راه انداخته که با پریز برق شارژ می شوند و به این وسیله خواسته اطلاع رسانی کند که خودروهای هیبریدی این خودروساز خودشارژ شونده هستند و نسبت به خودروهای برقی دیگر گزینه بهتری به حساب می آیند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، با این که روشن است چنین تبلیغاتی گمراه کننده است، و در کشورهای طرفدار خودروهای برقی نظیر کشور نروژ انتشار آن ممنوع شده، تویوتا هنوز دست از این اصرار خود برنمی دارد. همین عامل باعث شد که مردم در توییتر دست به کار شوند و تویوتا را از این اصرار بی جا عقب برانند.

حالا تویوتا مجبور شده که به طور عمومی اطلاع رسانی کند که خودروهای هیبریدی این کمپانی از اصل و اساس خودروی بنزینی احتراق داخلی یا درون سوز ICE یا Internal Combustion Engine است. در این که این خودروی بنزین سوز، بسیار اثربخش است و مصرف سوخت و آلایندگی را نسبت به خودروهای بنزین سوز عادی به شدت کاهش داده شکی نیست اما استفاده از یک واژه گمراه کننده در استراتژی های بازاریابی و تبلیغات، جای سؤال دارد.

اگر انصاف رعایت شود، خودروهای هیبریدی با این که دو بخش بنزین سوز و برقی دارند اما از اصل و پایه بر پایه بنزین هستند. علاوه بر این، همه می دانند که خودروهای هیبریدی کم مصرفتر از خودروهای عادی هستند. با این که تا حدودی اکثر مردم از این حقیقت اطلاع دارند اما زمانی که به موضوع کلی نگاه شود، گیج کننده و گمراه کننده خواهد بود.

با این که هیچ تغییر بنیادی در خودروهای هیبریدی تویوتا به وجود نیامده، جای سؤال دارد چرا تویوتا می خواهد همان خودروهای قدیمی هیبریدی خود را «خود شارژ شونده» معرفی کند؟ ضمن آن که خودروهای تویوتا و لکسوس با تعاریف موجود فعلی خودروی برقی به حساب نمی آیند. حتی در دسته PHEV ها یعنی هیبریدی هایی که با پریز برق هم شارژ می شوند، دسته بندی نشده اند. البته پریوس پرایم تویوتا، جزو خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز است. به زودی راوفور پرایم هم به بازار می آید که در دسته PHEV ها دسته بندی می شود.

به هر حال تویوتا که چند سال گذشته عنوان بزرگترین خودروساز جهانی را به دست آورده به آبروی خود فکر می کند و بدون استثنا جواب منتقدان را با صداقت خواهد داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها