کد خبر : 38385

سقوط فروش خودرو در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا

سقوط فروش خودرو در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا

آمارها حاکیست که بازار فروش خودرو در چین در نخستین ماه از سال جاری میلادی با ۱۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از شرکت های مختلف فعال در حوزه های تکنولوژی و خودرو دفاتر و کارخانه‌های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده البته برخی از انها نیز بعد از مدتی اعلام کرده اند که تولید خود را با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.  

بر اساس گزارشی که در CNN آمده است، شیوع ویروس کرونا در چین ضربه مهلکی به صنعت خودروسازی در این کشور وارد کرده است به گونه‌ای که بسیاری از خودروسازان بزرگ در چین در نخستین ماه از سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون دستگاه خودرو کمتر فروخته اند.

به عبارتی دیگر، طبق آمارهای منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان چین، میزان فروش خودرو در بازار این کشور که بدون شک از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود، در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی شرکت ها و کارخانه های خودروسازی و قطعه سازی با ۱۸ درصد کاهش روبرو شده است.

تحلیلگران در این گزارش برآورد و اعلام کرده‌اند که این روند نزولی و رو به کاهش در ماه فوریه بیشتر نیز خواهد شد.

آنها در ادامه خاطرنشان کرده اند که صدمات ویروس کرونا به صنعت و بازار خودرو در چین به مراتب سهمگین تر و بیشتر از تبعات منفی شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها