کد خبر : 37657

کارلوس گون: نیسان تا 3 سال آینده ورشکست می شود

کارلوس گون: نیسان تا 3 سال آینده ورشکست می شود

کارلوس گوسن معتقد است شرکت نیسان طی 3 سال آینده ورشکست خواهد شد

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، کارلوس گون طی یکی دو سال گذشته حواشی زیادی را به همراه داشته است. رئیس سابق شرکت Nissan به دلیل کم اظهاری درآمد خود در ژاپن با اتهام‌های متعددی روبه‌رو شده و طی ماه دسامبر 2019 نیز از ژاپن به مقصد لبنان فرار کرده است.

هرچند حواشی مالی زیادی پیرامون کارلوس گون است، اما دانش وی در حوزه مدیریت یک شرکت خودروسازی همچنان قابل تحسین است؛ چراکه وی توانست شرکت Nissan را از مشکل بدهی‌های سنگین رهایی بخشد و از زیان‌های متعدد آن را به سودهی سوق دهد.

همچنین به لطف گون شرکت نیسان توانست وارد اتحاد رنو-نیسان شود و حتی شرکت میتسوبیشی نیز وارد این اتحاد کند. البته گون در اواخر فعالیت خود خواهان ادغام بیشتر رنو و نیسان بود که حتی برخی بر این باورند این خواسته او باعث شد تا از سمت خود برکنار شود.

ورشکستی نیسان طی 3 سال آینده

نیسان

اخیرا نوبویو گوهارا به عنوان وکیل گون در ژاپن با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی بخش‌هایی از گفتگوهای خود با رئیس سابق نیسان را در توکیو اعلام کرد به اعتقاد گون شرکت Nissan طی 2 تا 3 سال آینده ورشکست خواهد. البته وکیل گون در خصوص این ورشکستی جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما افزود شرکت Nissan و دادستان‌های ژاپن با همکاری یکدیگر قصد دارند یک پرونده جنایی علیه گون به وجود آورند.

البته بسیاری از کارشناسان این ادعا مبنی بر ورشکستگی Nissan را قطعی نمی‌دانند و بر این باورند کارلوس گون در حال حاضر موضع خصمانه‌ای علیه نیسان دارد و بر علیه نیسان نیز اتهام‌های زیادی را مطرح می‌کند، اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت میزان فروش نیسان در چین و اروپا با کاهش همراه بوده است و این کاهش برای سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود. گفتنی است اخیرا Nissan اعلام کرد قصد دارد به‌زودی 12 هزار و 500 شغل را در سراسر جهان حذف کند

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها