کد خبر : 37352

سکوت عجیب نیسان درباره وقایع اخیر

سکوت عجیب نیسان درباره وقایع اخیر

خبرهایی که از کاهش تعداد مدل های عرضه شده و تعدیل نیرو از شرکت نیسان به گوش می رسد، نشان از اوضاع نابسامان این شرکت دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، نیسان کمربندهای خود را سفت می کند، اما چقدر کسی نمی داند چون نیسان خودش چیزی نمی گوید و دقیقا از آن چه در این خودروساز ژاپنی می گذرد کسی چیزی نمی داند. اما رویترز از تعطیل شدن برخی از کارخانه ها و پایان عمر بعضی از مدل های این شرکت خبر داده است. وجود معضل در این کارخانه معظم ژاپنی، مسئله تازه ای نیست و برای هیچ کس تعجب ندارد. در شش ماه اول سال مالی 2019 این شرکت در سودآفرینی 73 درصد کاهش نشان داد.

با این که مجله کار اند درایور از این کمپانی ژاپنی اظهار نظر خواسته اما نیسان از پاسخگویی اجتناب می کند. گزارش های رویترز نشان می دهد که نیسان 4300 شغل کارمندی را حذف خواهد کرد که بیشتر آنها در ایالات متحده و دفترهای اصلی در کشورهای اروپایی مشغول به کار هستند و چون بعضی از مدل ها دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد، دو کارخانه نیز تعطیل خواهند شد.

بلومبرگ هم گزارش داده است که نیسان در آمریکای شمالی برخی از دفاتر فروش منطقه ای خود را تعطیل خواهد کرد. کارکنان روزمزد و ساعتی بالای 52 سال با مشوق هایی به صورت داوطلبانه اخراج خواهند شد. اما این که چه تعداد تعدیل نیرو در آمریکا صورت بگیرد هنوز اعلان رسمی صورت نپذیرفته و به هرحال از 20 هزار نیروی انسانی در آمریکای شمالی تعدادی که هنوز مشخص نیست، بازنشسته یا بازخرید یا اخراج خواهند شد.

از اواخبر ماه دسامبر سال 2019، نیسان به صورت بیرحمانه ای هزینه های اضافی و غیرضروری مثل مشوق های فروش، رویدادهای تبلیغاتی و غیره را حذف کرده است. 50 درصد مسافرت ها کنسل شده و تعطیلات نوروز به دو روز کاهش یافته بود. اولین جایی که نیسان برای نجات خود در نظر گرفته جلوگیری از خروج نقدینگی است. دلایل آن هم واضح است: کاهش فروش، افزایش ارزش ین که صادرات را دشوار می کند، افزایش قیمت مواد اولیه و موارد دیگر..

اینفینیتی، برند لاکچری نیسان از بهار سال 2019، با بازار اروپا خداحافظی کرد.

آن چه بر سرنوشت نیسان سایه افکنده، دستگیری مدیر عامل سابق اتحاد رنو نیسان است که اکنون به یک مجرم تحت تعقیب بین المللی تبدیل شده، کارلوس غصن از ماه نوامبر 2018 به اتهام سوءرفتار مالی در ژاپن دستگیر شد و در اواخر سال 2019 نیز از ژاپن گریخت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها