کد خبر : 35061

حاشیه های تولید تسلا در چین

حاشیه های تولید تسلا در چین

از ابتدای سال 2020 مدل 3 تسلای چینی هم وارد بازار می شود. این خودروساز آمریکایی که پیشرفته ترین خودروهای برقی دنیا را می سازد، در آخرین روزهای سال 2019، از کارخانه شانگهای خود مدل 3 تسلا را عرضه می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، ساخت اولین کارخانه ی برون مرزی تسلا در شانگهای چین از ژانویه سال 2019 شروع شد و اولین تولیدات آن از ماه اکتبر از خط تولید بیرون آمد. حال این خودروساز آمریکایی می خواهد سالانه 250 هزار دستگاه برقی در چین تولید کند و به فروش برساند. از سال بعد مدل Y هم به سبد محصولات قابل عرضه ی این کارخانه اضافه خواهد شد.

15 مشتری اول این خودرو که کارکنان تسلای چین هستند روز دوشنبه 30 دسامبر (9 دی) در مراسمی خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

تحویل در روز 30 دسامبر به معنی آن است که 357 روز بعد از کلنگ زنی کارخانه تسلا در شانگهای، این خودروساز آماده تحویل خودرو مدل 3 شده است. این خود رکورد جدیدی در ساخت و راه اندازی کارخانه خودروسازی در چین است.

قیمت تسلا مدل 3 در چین 355,800 یوان (معادل 50,000 هزار دلار) تعیین شده است که این رقم بدون در نظر گرفتن یارانه ای است که دولت چین برای رونق خودروهای برقی در نظر گرفته است. تسلا می خواهد که خودروهای مدل 3 پیش از 25 ژانویه، نوروز چینی ها، قابل تحویل شده باشد.

در سال گذشته چین بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در دنیا بوده و 1.3 میلیون دستگاه از خودروهای عرضه شده به بازار این کشور برقی بوده اند. چین برای پیشبرد فروش خودروهای برقی، علاوه بر برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهایی مثل مسابقه خودرو، جشن و پارتی هم به اجرا گذاشته است.

برای کاربردی شدن خودروهای برقی در سطح چین، دولت این کشور در حال ساخت مراکز خدمات و ایستگاه های شارژ باتری در سرتاسر این کشور است تا به مشتریان این نوع خودروها اطمینان لازم را بدهد.

حاکمیت چین هم از کارخانه تسلا پشتیبانی همه جانبه داشته است و این اولین کارخانه ای است که ماکلیت کامل آن خارجی است و نشان می دهد چین در سیاست گذاری های صنعت خودروی خود، بازتر عمل کرده و مثل سابق نیست که خودروسازان باید حتما برای ورود به بازار چین، در شرکت های خودروسازی این کشور سرمایه گذاری کنند و دانش فنی خودروسازی چین را ارتقا ببخشند.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین هم در جمعه گذشته اعلام کرده بود ک مدل 3 تسلای ساخت چین در فهرست خودروهای با انرژی نو شناخته شده و از این رو می تواند از معافیت های مالیاتی خرید خودرو بهره مند شود. به این ترتیب تمام محصولات تسلا در چین می توانند از معافیت مالیاتی خرید خودروها با انرژی نو بهره مند شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها