کد خبر : 75935

مقایسه مرسدس بنز S450 و لکسوس LS500

مقایسه مرسدس بنز S450 و لکسوس LS500

مرسدس S450 و لکسوس LS 500 2022 دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند که در این گزارش آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، با قیمت ۲۰۰ هزار و ۹۵۵ دلار، لوکس‌ترین LS ۵۰۰ تقریباً ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از مرسدس S450 است؛ این خودرو دارای ویژگی‌های استاندارد مانند دو صندلی عقب با قابلیت ماساژ است اما LS ۵۰۰ توسط یک سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی با گرافیک ضعیف و یک پد لمسی ارائه می شود، اگرچه جای مانیتور ۱۲.۳ اینچی اکنون یک صفحه نمایش لمسی مناسب به کار برده شده است.

لکسوس LS ۵۰۰ دارای ۱۰ کیسه هوا است و اولین مدل از لکسوس است که دارای سیستم کمکی چرخش تقاطع است که اگر خودرو روبه رویی به یکباره بپیچد، هشدار می‌دهد. کروز کنترل تطبیقی ​​با تشخیص علائم سرعت نیز به طور استاندارد به کار برده شده است، همچنین دارای سیستم کمکی برای حفظ خطوط است که باعث می شود سرعت خودرو کاهش یابد.

صندلی‌های جلو در لکسوس لوکس هستند و دارای یک بالش مخملی برای پشتیبانی از گردن و پشتی سر است؛ سایر امکانات شامل کنترل آب و هوای دو منطقه ای، سانروف پانوراما، گرمایش و تهویه صندلی جلو، روشنایی محیط، صدای ۷۱۰ واتی ۱۵ بلندگو Burmester، آفتابگیر‌های عقب و  باز و بسته شدن درها به صورت برقی است.

مقایسه مرسدس S450 و لکسوس LS 500 2022 + فیلم

 

مقایسه مرسدس S450 و لکسوس LS 500 2022 + فیلم

 

در‌ها و شیشه‌های آکوستیک صندوق عقب ۵۵۰ لیتری بلند است و می‌تواند چهار چمدان بزرگ را در خود جای دهد. فاصله بین دو محور ۳۱۲۵ میلی‌متری LS ۵۰۰ فضای کافی را فراهم می‌کند تا به‌طور استاندارد، دو صندلی چند حالته با گرمکن و تهویه را با عملکرد ماساژ در بر بگیرد. سرنشینان صندلی‌های عقب می‌توانند عملکرد صندلی‌های خود را با یک پد لمسی واقع در تکیه‌گاه مرکزی کنترل کنند، این وسیله به کنترل تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای و رسانه‌های نمایش داده شده روی صفحه‌نمایش‌های نصب شده در پشتی صندلی‌های جلو کمک می کند. 

مقایسه مرسدس S450 و لکسوس LS 500 2022 + فیلم

 

S۴۵۰ از سیستم تعلیق چند لینکی جلو و عقب با دمپر‌های تطبیقی ​​استفاده می‌کند که هنگام انتخاب حالت‌های Sport و Sport+ مربوطه به کار می آید؛ در هر حالت رانندگی، سواری احساس رضایت‌بخشی را ایجاد می کند.

LS ۵۰۰ Sports Luxury محرک عقب فاقد فرمان چرخ عقب LS ۵۰۰ F Sport با عملکرد محور، لاستیک عریض‌ عقب و میله‌های ضد رول فعال است. S۴۵۰ با وزن ۲۱۳۳ کیلوگرم قادر به شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۱ ثانیه است که به سرعت پورشه کیمن دستی می رسد؛ زیر کاپوت آن یک موتور ۲۷۰ کیلووات/۵۰۰ نیوتن متر، ۳.۰ لیتری شش سیلندر توربوشارژ خطی است که در مدل قبلی نیز به کار برده شده بود؛ این موتور به گیربکس ۹ سرعته خودکار «۹G-TRONIC» متصل شده است.

مقایسه مرسدس S450 و لکسوس LS 500 2022 + فیلم

 

حداکثر قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است، با حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متری از ۱۶۰۰ دور در دقیقه تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه، که منجر به حرکت مناسبی می‌شود.

وزن لکسوس ۲۲۲۰ کیلوگرم است، اما علیرغم وزن اضافی نسبت به S۴۵۰، با به کارگیری نیروی زیاد از طریق موتور توربوی دوقلوی ۳۵۰ کیلووات/۶۰۰ نیوتن متری V۶، این خودرو آلمانی را با سرعت ۰.۱ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.  نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هوشمند به محور عقب منتقل می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها