کد خبر : 75853

مقایسه مرسدس بنز EQS و ب ام و iX

مقایسه مرسدس بنز EQS و ب ام و iX

شاسی بلند مرسدس بنز EQS و ب ام و iX دو خودرویی هستند که از نظر امکانات و برخی ویژگی‌ها شبیه هم هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نسخه شاسی بلند مرسدس بنز از سدان EQS، آخرین خودرو اضافه شده به خط تولید مرسدس بنز الکتریکی است و به منظور رقابت با بی ام و iX تولید شده است.

iX در دو پیکربندی مختلف موجود است، اولین آن xDrive۵۰ است که توسط یک جفت موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد که خروجی ترکیبی ۵۱۶ اسب بخار را ارائه می‌دهد و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است. این خودرو می‌تواند تنها در ۴.۰ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و یکی از سریع‌ترین شاسی بلند ‌های بازار باشد.

در نسخه M۶۰، ب ام و ادعا می‌کند که این شاسی بلند سایز متوسط ​​می تواند تنها در ۳.۶ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت با ۶۱۰ اسب بخار  برسد. در مدل پایه xDrive ۵۰ و استاندارد M۶۰ یک سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و یک سیستم فرمان چرخ عقب ارائه شده است.

 

مقایسه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با بی ام و iX + فیلم

 

مقایسه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با بی ام و iX + فیلم

 

مقایسه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با بی ام و iX + فیلم

 

یک بسته باتری عظیم ۱۰۶.۳ کیلووات ساعتی iX را تامین می‌کند. شارژ سریع DC استاندارد است و iX با اتصال به پریز ۲۰۰ کیلووات می‌تواند در عرض ۳۵ دقیقه از ۱۰% تا ۸۰% شارژ شود. رانندگان iX ممکن است وسایل نقلیه خود را در ایستگاه‌های شارژ عمومی ارائه شده توسط EVgo شارژ کنند، اما شاسی بلند را می‌توان در خانه با استفاده از ایستگاه شارژ خانگی سطح ۲ شارژ کرد.

EQS شاسی بلند به سادگی یک سدان EQS بازسازی‌شده با فضای داخلی بهتر است و پیشرانه‌های الکتریکی آن یکسان هستند. چرخ‌های عقب EQS۴۵۰+ یک موتور الکتریکی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار است.

موتور‌های الکتریکی EQS۵۸۰ که در جلو و عقب نصب شده‌اند، به‌ترتیب ۵۳۶ اسب بخار و ۶۳۳ پوند فوت گشتاور تولید می‌کنند. EQS شاسی بلند مجهز به سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و سیستم فرمان محور عقب است که به طرز چشمگیری چابک است. برای متمایز کردن آن از سدان، این شاسی بلند به حالت رانندگی آفرود مجهز شده است که سیستم تعلیق را بالا می‌برد و در عین حال عملکرد موتور را نیز تغییر می‌دهد.

مقایسه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با بی ام و iX + فیلم

 

مقایسه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با بی ام و iX + فیلم

 

مقایسه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با بی ام و iX + فیلم

 

هنوز هیچ تخمین رسمی بردی از سوی مرسدس برای EQS شاسی بلند منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود ظرفیت باتری مشابهی با سدان الکتریکی مرسدس داشته باشد.

در مقایسه با کراس اوور‌های سایز متوسط ​​X۵ و X۶ این شرکت، بی‌ام‌و iX تقریباً ابعادی مشابه دارد و ظرفیت مسافران و چمدان‌های آن‌ها برابر است. در حالی که iX طراحی داخلی ساده‌ای دارد، همچنین مملو از اجزای با تکنولوژی بالا مانند صفحه ابزار لمسی بزرگ و فرمان با فرم شش ضلعی است.

یک سانروف الکتروکرومیک به عنوان یک گزینه در سانروف پانورامیک عظیم BMW iX موجود است که منحصراً در خودرو‌های منتخب دیده می‌شود. علاوه بر این، صندلی‌های جلو برقی گرم می‌شوند و بلندگو‌های تعبیه‌شده برای سیستم صوتی iX دارند.

در مرسدس بنز EQS مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته فراوانی وجود دارد. نور محیط کاملاً قابل تنظیم، صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و تهویه‌کننده، روکش چرمی، سانروف پانوراما و سیستم شارژ بی‌سیم، همگی به عنوان تجهیزات استاندارد در داخل گنجانده شده‌اند. هایپراسکرین یک صفحه نمایش ۵۶ اینچی اختیاری است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها